خبرگزاری کار ایران

رئیس مدارس خارج از کشور مطرح کرد:

آموزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یادگیرنده در خانه از زمان شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۲۵۲

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور از اهمیت رسیدگی به پناهندگان و ایجاد نکردن ذهنیت منفی نسبت به ایران در ذهن پناهندگان سخن گفت.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی، در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور ضمن تشکر از برگزارکنندگان اجلاس و با اشاره به تجربه‌های به‌دست‌آمده‌ از کشورهای دیگر در ارتباط با مواجهه باکویید ۱۹، گفت: در طول تاریخ، شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه‌ترین اثر را در نظام‌های آموزشی دنیا به وجود آورده است. در ۱۳فروردین امسال که اوج تعطیلی نظام‌های آموزشی بود، ۹۱درصد از یادگیران در۱۹۰کشور، حدود یک میلیارد و ۶۰۰میلیون یادگیرنده بودند که آموزش آن‌ها تعطیل شد و در خانه آموزش را پیگیری کردند.

وی در خصوص وضعیت کلی مدارس در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: برخی کشورها، مثل ایران، کانادا بریتانیا، در حال حاضر در تعطیلات بین سال‌ تحصیلی قبل و سال جدید هستند. در این میان مدارس برخی از کشورها کاملاً دایر و برخی دیگر کاملاً تعطیل بوده است. در این کشورها ۳۹درصد کل یادگیرندگان از منزل آموزش را پیگیری می‌کنند. همچنین برخی کشورها کار را به‌صورت محلی پیگیری می‌کنند. در حال حاضر ۷۶میلیون دانش‌آموز در این وضعیت هستند.

کریمی در خصوص ویژگی‌های نظام آموزشی پساکرونا گفت: مبنای تاب‌آوری نظام آموزشی را به نظام‌های بین‌الملل معرفی کردیم و رویکرد یادگیری ترکیبی را به مجامع بین‌المللی ارائه کردیم. گرچه سوابقی از قبل در آموزش دیجیتالی نداشتیم؛ اما اکنون نظام آموزشی کشور رویکرد تلفیقی در پیش‌گرفته که حتی با خاتمه کرونا بازگشت صددرصدی به مدل آموزش گذشته موردنظر نیست.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: باید به دانش‌آموزان اولویت دهیم و به رفاه آن‌ها همانند امنیتشان، حساسیت نشان داده شود‌.

وی گفت: گفت‌وگو و ارتباط‌گیری اجتماعی، بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد. نظام آموزش و پرورش باید با تمام ذینفعان خود گفت‌وگو کند. در همین راستا طرحی به نام گفتار داریم که به زودی بخشنامه‌اش برای استان‌ها ارسال می‌شود تا بسترسازی این بخش انجام شود و بتوانیم همه‌ی موضوعات را در قالب گفت‌وگو پیگیری کنیم.

کریمی در خصوص طرح تحولی شبکه‌ مدارس صلح و دوستی آیسسکو، گفت: طرحی پیشنهاد کرده‌ایم که دانش آموزان کشورهای اسلامی باهم گفت‌وگو کنند و روی موضوعات بررسی داشته باشند. در مرحله اول هر استان ۶مدرسه را معرفی می‌کند. دوره‌هایی برای مدیران برگزار می‌کنیم هر پروژه‌ای که ۵مدرسه از ۵استان به عضویت آن دربیایند به‌عنوان طرح ملی در نظر گرفته می‌شود و تا پایان سال در مدارس اجرا خواهد شد.

وی گفت: مدارسی که موفق عمل کنند، از سال‌های بعد به کشورهای مسلمان دیگر متصل می‌شوند و روی موضوعات مختلف پروژه اجرا می‌کنند.

کریمی با اشاره به مدارس دارای دانش‌آموزان اتباع خارجی، گفت: رسیدگی به پناهندگان به‌عنوان یکی از نقاط قوت دیپلماسی کشور شده است‌. عملکرد ایران نسبت به دانش‌آموزان پناهنده موردتوجه قرارگرفته است، لذا از مدیران کل استان‌ها می‌خواهم تا اوایل و اواسط مهرماه این دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند.

وی افزود: سال گذشته ۵۱۱هزار دانش‌آموز پناهنده داشتیم که بیشتر در شهرستان‌های تهران بودند. اقداماتی هم با سازمان‌های بین‌المللی داشتیم و در طول ۷سال گذشته ۷۶مدرسه ساختیم و امسال هم در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ۷مدرسه هستیم‌.

کریمی در پایان گفت: هدف از ساخت مدارس بین‌المللی این است که یادگیری بین فرهنگی را به‌عنوان یک رویکرد جدید به مدیران مدارس انتقال دهیم همچنین نیاز داریم که پناهندگان ذهنیت منفی نسبت به ایران نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز