خبرگزاری کار ایران

توضیحات آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۲۵

وزیر آوزش و پرورش توضیحاتی درباره بازگشایی مدارس از روز ۱۵ شهریور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن حاجی‌‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بازگشایی مدارس گفت: کارشناسان بهداشت بر این اعتقاد هستند که تفاوت بین مناطق مختلف سفید، زرد و قرمز بسیار کم است و امکان تغییر وضعیت وجود دارد و لازم است، در مورد مدارس به دلیل نگرانی خانواده‌ها پروتکل‌های حداکثری تدوین و اعمال شود، از همین رو در همه مناطق کشور پروتکل‌‌های سخت گیرانه‌ای برای حضور دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی درباره برگزاری مدارس به صورت حضوری ادامه داد: مدارس کشور از روز ۱۵ شهریوربازگشایی و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، چراکه هنوز در ابتدای سال معلمان با دانش‌آموزان آشنا نیستند و هر فعالیتی مستلزم ارتباط اولیه است و هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمام  مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز می‌کنند، تصریح کرد: در هر مدرسه‌ای که تعداد دانش‌آموزان کلاس کم باشد و پروتکل‌ها را رعایت کنند مطابق سال گذشته آموزش را ادامه می‌دهد، اما در مدارسی که تعداد دانش آموزانش در کلاس بیش از حد پروتکل باشد، اجازه به مدیریت داده‌ایم که دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنند و بخشی از دانش‌آموزان روز زوج و بخشی روز فرد به مدرسه بروند تا پروتکل‌ها رعایت شود. تاکید ما نیز این است که آموزش دانش آموزان به صورت حضوری باشد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان گفت: در مدت زمانی که دانش‌آموزان به دلیل رعایت پروتکل‌ها در مدرسه نیستند نیز آموزش به صورت غیرحضوری است. آموزش‌های غیرحضوری نیز در درجه اول از طریق تلویزیون انجام می‌شود و آموزش تمام دوره‌های تحصیلی و تمام دروس از طریق شبکه‌های مختلف ارائه خواهد شد و سامانه شاد نیز به عنوان یک ابزار تعاملی در خدمت دانش آموزان است.

وی ادامه داد: با دستور رییس‌جمهور استفاده از سامانه شاد برای دانش‌آموزان رایگان است، برخی از خانواده‌ها این نگرانی را دارند، در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند اینترنت نیست یا برخی دانش آموزان دسترسی به ابزار هوشمند ندارند ما اعلام می‌کنیم که کسی لازم نیست ابزار هوشمند تهیه کرده و در سامانه شاد فعالیت کند بلکه می‌توانند از طریق تلویزیون آموزش‌ها را دنبال کنند در مناطقی که تلویزیون نیز در دسترس نباشد، ما متعهد هستیم به همه دانش‌آموزان آموزش لازم را ارائه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروتکل‌های اعلام شده برای مناطق قرمز است، تصریح کرد: خیلی از شهرها قرمز است، اما کسب و کار و رفت و آمد مردم جریان دارد مدرسه از این قاعده مستثنی نیست و آموزش باید جریان داشته باشد. همانطور هم که دیدیم با همین پروتکل‌ها عزاداری‌ها برگزار شد. اگر در آموزش دانش‌آموزان وقفه‌ای ایجاد شود به دانش‌آموزان و جامعه خسارت وارد می‌شود و آثار روانی بدی دارد.

حاجی‌میرزایی درباره رعایت پروتکل‌ها توسط دانش‌آموزان گفت: ما نیازمند کمک جدی خانواده‌ها هستیم دانش آموز از لحظه‌ای که از منزل حرکت می‌کند باید پروتکل‌ها را رعایت کند در مدرسه نیز باید پروتکل‌هایی را رعایت کرده و در هنگام بازگشت به منزل نیز باید مواردی را رعایت کند.خانواده‌ها در اجرای این پروتکل‌ها کمک کنند و هم مدرسه، معلمان و مدیران باید دقت و مراقبت داشته باشند. دانش‌آموزان نیز باید توانایی‌هایشان را در مراقبت از خود افزایش دهند. در موارد دیگر نیز ما شاهد هستیم وقتی بچه‌ها با مقررات آشنا می‌شوند در مواردی از بزرگسالان نیز مراقبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما دورنمایی از کرونا نداریم اگر قرار باشد آموزش با اختلال همراه باشد فرصت‌های زندگی دانش‌آموزان تباه می‌شود، بنابراین باید کار آموزش ادامه یابد. این تصمیم نیز تصمیم ستاد ملی کرونا است و هر تغییری که لازم باشد با ستاد ملی کرونا است. اگر در یک منطقه‌ای با شیوع گسترده مواجه شویم و وزارت بهداشت حضور افراد را ممنوع کند در آن مناطق مدارس را تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز