خبرگزاری کار ایران

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با وزارت دفاع برای رفع نیازهای استراتژیک کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۹۷

نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هم‌راهی مسوولان این دومجموعه و تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و رفع نیازهای استراتژیک کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در دفتر این وزارت‌خانه برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ قبلی میان جهاددانشگاهی و وزارت دفاع و با تاکید بر توسعه‌ و سرعت‌بخشیدن به همکاری‌های دو طرف، بیان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی کامل خود را برای همکاری با مجموعه‌ عظیم وزارت دفاع برای بومی‌سازی محصولات فناورانه‌ی کشور با حداکثر استفاده از ظرفیت داخل و مقابله با تحریم‌ها اعلام می‌نماید.

وی با تقدیر از حمایت‌های وزارت دفاع از توجه به بومی‌سازی داخلی فناوری‌های مورد نیاز کشور، خواستار تسریع در روند همکاری‌های دو طرف شد و افزود: در زمینه‌ بومی‌سازی و ساخت پمپ‌های ESP، تامین آلیاژهای ویژه‌ مورد نیاز صنعت دفاعی، همکاری در زمینه‌ی امنیت غذایی و همکاری در طراحی و ساخت الکتروموتورهای مورد نیاز صنایع دفاعی کشور، آماده‌ی همکاری‌های دوجانبه هستیم.

طیبی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای استراتژیک کشور و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: از مجموعه‌ی وزارت دفاع تقاضا داریم، زمینه‌ی اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه‌ی همکاری و تخصیص منابع مالی مناسب برای مگاپروژه‌های مورد نیاز این وزارت‌خانه را فراهم کند.

در ادامه، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این نشست ضمن تشکر از مجموعه اقدامات و خدمات جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای کشور، بر آمادگی کامل تمامی صنایع وابسته به وزارت دفاع برای همکاری نظام‌مند و درازمدت با این نهاد، تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای استراتژیک کشور در پروژه‌های ملی وزارت دفاع در حوزه‌های نفت و گاز، صنعت خودرو، صنایع برق و الکترونیک و صنایع هوا فضا، استفاده خواهد شد.

در حاشیه‌ی این نشست، قرارداد مشارکت راه‌اندازی خط تولید سوربیتول (شیرین‌کننده‌ی جایگزین شکر) بین جهاددانشگاهی و سازمان صنایع دفاع برای تولید سوربیتول مورد نیاز کشور و جلوگیری از واردات آن، امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز