خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ردصلاحیت ۵۹۵ شرکت برای فعالیت در سرویس مدارس/ دانش‌آموزان و رانندگان موظف به استفاده از ماسک هستند/ محدودیت فعالیت برای رانندگانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۹۵

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید در حوزه سرویس مدارس انجام شود.

«مرتضی ضامنی» مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: ما یک تکلیف قانونی در بحث سرویس مدارس داریم و باید در تاریخ مشخص شرکت‌های واجد شرایط را به آموزش و پرورش معرفی کنیم تا بتوانند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند. پس از اعلام فراخوان، ۱۶۵۴ شرکت در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کردند.

رد شدن صلاحیت  ۵۹۵ شرکت برای فعالیت در سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تصریح کرد: از ۱۶۵۴ شرکتی که در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده بودند، ۱۰۵۹ شرکت توسط شهرداری‌ها مورد تایید قرار گرفتند. 

ضامنی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان به دو صورت انجام گرفت، گفت: ثبت‌نام رانندگان با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کم کردن مراجعات آنها به دفاتر به دو صورت انجام گرفت؛ به این ترتیب که برای رانندگانی که در سال گذشته در سامانه سپند ثبت‌نام کردند و پرونده آنها موجود و اطلاعات خودوریی و شخصی فردی آنها تغییری نکرده باشد، پیامک ارسال شد و با پاسخ به پیامک ثبت‌نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دادند. 

وی ادامه داد: همچنین یک بخش مربوط به رانندگانی است که اطلاعات آنها تغییر کرده و یا برای بار نخست می‌خواهند به عنوان سرویس مدرسه ثبت‌نام و فعالیت کنند که این افراد باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. 

ثبت نام ۵۵ هزار راننده برای سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: تا الان در حدود ۵۵ هزار راننده در دو بخش پیامکی و مراجعه حضوری ثبت‌نام خود را انجام دادند. 

او در پاسخ به سوالی در خصوص ضمانت اجرائی رعایت پروتکل‌ها توسط رانندگان سرویس مدارس گفت:  همانطور که در حوزه حمل و نقل عمومی وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را ابلاغ کرده است، در بحث سرویس مدارس نیز همین گونه است و در این زمینه تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم. مواردی که باید رعایت شود به رانندگان اعلام شده است و مباحث بهداشتی که راننده و دانش‌آموزان نیز باید رعایت کنند، مشخص است و همه ملزم به رعایت هستند. 

والدین تخلفات را گزارش کنند

ضامنی ادامه داد: از طرفی خود مدارس و شهرداری‌ها نیز نظارت دارند و والدین نیز با توجه به اینکه قرار است، فرزندان خودشان جابجا شوند، می‌توانند بر این مساله نظارت داشته باشند و مورد تخلف را در سامانه سپند گزارش کنند و همینطور به مدرسه و یا شهرداری شهر مربوطه گزارش کنند تا برخورد لازم در صورت تخلف انجام شود. 

دانش‌آموزان و رانندگان موظف به استفاده از ماسک هستند

او درخصوص نظارت بر استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان و رانندگان گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود و در حوزه سرویس مدرسه نیز باید انجام شود و دانش‌آموزان نیز در طول سفر موظف به استفاده از ماسک هستند. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان سرویس مدارس غربالگری می‌شوند؟ گفت: غربالگری به صورت مرتب در حمل ونقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علائمی داشته باشد باید تست بدهد و در صورت مثبت شدن قرنطینه شود. 

ابتلای ۵۲۰ تاکسیران به کرونا

او درخصوص آمار ابتلا به کرونا در بین رانندگان گفت: در مورد رانندگان سرویس مدارس، هنوز اطلاعات به دست ما نرسیده است، اما در شهرهای مختلف تاکنون ۵۲۰ نفر در حوزه تاکسیرانی به کرونا مبتلا شدند و ۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. 

محدودیت فعالیت برای رانندگانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

ضامنی در پاسخ به این سوال که برای رانندگانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، چه جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، گفت: براساس آمارهایی که اعلام شده، رانندگان از جمله اقشاری هستند که بسیار در خطر ابتلا قرار دارند و یکی از گروه‌هایی که از زمان شیوع کرونا بیشترین همکاری را در رعایت پروتکل‌ها داشتند، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستند، اما اگر معدود افرادی هستند که رعایت نمی‌کنند و گزارش آن توسط ناظرین تاکسیرانی یا توسط شهروندان و والدین به شهرداری مربوطه اعلام شود، شهرداری‌ها با اولویت به این موضوعات رسیدگی می‌کنند و در صورت عدم اصلاح راننده با محدودیت فعالیت مواجه می‌شوند. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درخصوص جریمه رانندگان سرویس مدارس نیز گفت: تمام والدین می‌توانند در سامانه سپند شکایت خود را اعلام کنند و شهر مربوطه موظف به رسیدگی به آن است، همچنین به مدارس و شهرداری‌ها هم می‌توانند عدم رعایت پروتکل‌ها را اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز