خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ایلنا؛

آموزش و یادگیری در دوران کرونا تنزل پیدا نکرد/ افزایش نیم تا یک نمره‌ای دانش‌آموزان پایه دوازدهمی در امتحانات

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۰۵۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در امتحانات پایه دوزاهم هم تعداد شرکت‌کنندگان افزایش داشت و هم کیفیت نمرات آنها نیم تا یک نمره بهبود داشته است.

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه آیا بررسی در خصوص افت یادگیری دانش‌آموزان با توجه به آموزش مجازی صورت گرفته است؟ گفت: ممکن است آموزش‌ها با کاستی‌هایی همراه بوده باشد اما مدام برای بهبود آن تلاش کردیم و اصلاحات لازم را اعمال کردیم اما ارزیابی‌های ما اینگونه نیست که آموزش و یادگیری تنزل کرده باشد. به عنوان مثال در امتحانات پایه دوزاهم هم تعداد شرکت کنندگان افزایش داشته و هم کیفیت نمرات آنها نیم تا یک نمره بهبود داشته است.

حاجی میرزایی گفت: در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم و در روی شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های باکیفیت وارائه تکلیف از سوی معلم به دانش‌آموزان میسر شده و تلاش شده از تجربیات گذشته برای بهبود آموزش استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آموزش‌های تلویزیون بسیار مورد نقد بوده آیا به نظر شما عایدی برای دانش آموزان داشته است؟ گفت: سال گذشته در آن زمان کوتاه افرادی شناسایی شدند که  بتوانند به میلیون‌ها دانش آموز به صورت زنده آموزش دهند، ما آن زمان با محدودیت‌هایی رو به رو بودیم اما الان کیفیت‌ها بهتر شده است. این ظرفیت با هماهنگی و همکاری بسیار جدی صداو سیما به سمت ابزارهای دیگر هم میل خواهد کرد و امیدواریم آموزش‌های ما از طریق تلویزیون آموزش‌های ترکیبی باشد.

وی اضافه کرد: اما همچنان تاکید می‌کنم هیچ دانش آموزی به هر دلیلی مثل نداشتن تلویزیون از آموزش محروم نخواهد بود. مدارس ما همه آمادگی دارند و حتما کار را با دقت و کیفیت بیشتر پیش خواهند برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز