خبرگزاری کار ایران

عدم توجه به مشکلات زندانیان آثار و تبعات منفی در پی دارد/ قضات نقش موثری در ایجاد امنیت روانی در زندان‌ها دارند

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۸۶

رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با رئیس کل دادگستری زنجان در جمع اعضای شورای قضائی استان گفت: رییس قوه قضاییه در ماموریت زندانبانی تاکید کردند می‌بایست برای یاری دین خدا از جمع زندانیان یارگیری کنید. این جمله نهایت سختی‌های کار و لذت کار در مجموعه زندان‌ها را می‌رساند.

به گزارش ایلنا، حاج محمدی اظهار داشت: مراقبت از زندانیان و توجه به اصلاح و تربیت آنان و جلوگیری از فاسد شدن و تبدیل شدن زندان به آموزشگاه نیکی ها از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری《مدظله العالی》است.
 
وی تصریح کرد: از این فرمایشات برمی آید که در این ماموریت باید به اصلاح زندانیان بپردازیم.هرچند این وظیفه صرفاً به عهده زندانبانان نیست و سایر دستگاه ها نیز در رسیدن به این هدف متعالی نقش کلیدی داشتند.
 
رئیس سازمان زندان ها دستیابی به اهداف اصلاحی و تربیتی ماموریت مشترک زندان و دستگاه قضایی است عنوان کرد و گفت: اولین قدم در رسیدن به این هدف جلوگیری از عدم زندانی شدن فرد و کاهش جمعیت کیفری است و قضات از همان ابتدا نقش مهمی در این روند دارند.
 
وی افزود: هرجا که قضات حضور بیشتر و موثرتری دارند می توان امنیت روانی را در جای جای زندان لمس کرد.
 
رئیس سازمان زندان ها بیان داشت: رها کردن زندانی به حال خود در داخل زندان و نبودن گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و حرف های زندانیان می تواند آثار و تبعات منفی در پی داشته باشد.
 
عضو شورای عالی قضایی گفت: در دوره جدید که تحول قوه قضاییه است تحول در حوزه زندانبانی بر اساس کار فرهنگی عمیق و پرهیز از هرگونه سطحی نگری و تاکید بر اشتغال مولد و پایدار تعریف می شود.
 
وی تاکید کرد: موفقیت در کاهش بازگشت مجدد زندانی به زندان از آثار برنامه های فرهنگی عمیق در داخل زندان هاست.
 
رئیس سازمان زندان ها گفت: در این بازدید ها توجه به زندانیانی که مدت بسیار زیادی در داخل زندان ها بوده و تعیین تکلیف این زندانیان به ویژه زندانیان جرایم قتل مورد تاکید است چرا که حبس مقوله بسیار سختی است.
 
حاج محمدی با اشاره به واقعه بزرگ کربلا و بخشش و گذشت حضرت امام حسین(ع) و دستگیری آن بزرگواری از حضرت حُر گفت زندانیان نیز می توانند مورد رافت، بخشش و دستگیری قرار گیرند.
 
وی با اشاره به امکان تحول شخصیتی در همه افراد گفت:شهید یداله ندرلو یکی از زندانیان قبل و بعد از انقلاب است که در زندان زنجان توبه کرد و احیاء شد و در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید و پرکشید.
 
رئیس سازمان زندان ها در خاتمه اظهار داشت:در زندان فرصت دستگیری زیادی وجود دارد که می بایست شرایط توبه آنها توسط ما فراهم شود.
 
در این جلسه رییس کل دادگستری استان زنجان گزارشی از وضعیت قضایی استان ارایه نمود.
 
وی بازدیدهای سرزده و بدون تشریفات رییس سازمان زندان ها از زندان های کشور در جهت رسیدگی به وضعیت زندانیان را اقدامی ارزنده و قابل تقدیر عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز