خبرگزاری کار ایران

الفت:

ارائه ۱۲۰ هزار گزارش مردمی از تخلفات در سامانه سجام

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۶۰

​معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قریب ۱۲۰ هزار گزارش مردمی از تخلفات و جرائم در سامانه سجام ثبت شده است.

​به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمدباقر الفت ​معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اختلافات و پیشگیری از دعاوی در دستورکار ریاست قوه قضاییه قرار گرفته و در همین ارتباط دستورالعمل جامعی تدوین شده است.
وی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این فرآیند نقش محوری دارد تا از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم استفاده کند.
 الفت افزود: از دو سال گذشته بهره برداری و برخورداری از ظرفیت‌های مردمی توسط قوه قضاییه در قالب فناوری‌های نوین و با به کارگیری ابزار‌های الکترونیکی در دستورکار قرار گرفته که اجرای این برنامه سبب شد تا امروز جمعیتی قریب به ۱۲۰ هزار نفر از طریق سامانه سجام گزارش‌های تخلفات را با مستندات به قوه قضاییه ارایه کنند.
وی گفت: تمامی عناوین مجرمانه که ممکن است بر اثر ادامه فعالیت‌های متهمان تبدیل به جرم شود در این سامانه تبیین شده و مردم می‌توانند گزارش‌های خود را به صورت مکتوب و مستند از این طریق ارایه کنند و ما هم مستقیما این گزارش‌ها را پس از بررسی به نهاد‌های مرتبط و مراکز ذیربط ارسال می‌کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: استفاده از این سامانه ضمن تسهیل پیشگیری از وقوع جرایم دقت پیگیری‌ها را هم بیشتر می‌کند.
 الفت گفت: نتایج بسیار خوبی دریافت کرده ایم از فعالیت‌های اعضای دیده بان پیشگیری در سامانه سجام در وضعیت شیوع ویروس کرونا و چند ماهه اخیر که دیده بان‌ها با گزارش‌های ارسالی کمک کردند تا حدود زیادی مانع از وقوع جرایم مرتبط با وضعیت فعلی کرونا باشیم.
وی افزود: امیدواریم عدد دیده بان‌های مردمی در سامانه سجام به دو میلیون نفر برسد و با توجه به تعدد و تنوع جرایمی که در کشور واقع می‌شود و افرادی که در وقوع جرم نقش دارند تلاش می‌کنیم سطحی از دیده بان‌ها را به صورت فراوان ساماندهی کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز