خبرگزاری کار ایران

با مسئولیت دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی:

کارگروهی برای تعیین تکلیف سازمان متولی مهدکودک و تدوین سند جامع تعلیم و تربیت کودک تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۴۸

جلسه بررسی وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و معاونین و رئیس سازمان بهزیستی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه موضوع مهدکودک را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: نظارت بر مهدکودک‌ها جزء مواردی است که در آن اهمال و کوتاهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه دوره مهدکودک به‌عنوان طلایی‌ترین دوره تعلیم و تربیت مطرح است، افزود: در حال حاضر در کشور چندین نهاد در حوزه مهدکودک تصمیم‌گیرنده هستند که ضرورت دارد یک نهاد واحد مسئولیت صدور مجوز، راهبری و مدیریت محتوایی را عهده دار باشد. این بهم ریختگی مدیریتی نتیجه ای جز رهابودگی کارها ندارد.

 کبگانیان: در حوزه نظارت بر مهدکودک‌ها آسیب‌هایی وجود دارد

سپس منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر دوران طلایی مهدکودک در حوزه تعلیم و تربیت گفت: متأسفانه در حوزه نظارت بر مهدکودک‌ها آسیب‌هایی وجود دارد.

وی سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری را به‌عنوان یک اصل در حوزه مهدکودک دانست و افزود: در بند ۲ آن به ارتقاء جایگاه آموزش‌وپرورش به‌مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهدکودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه) به‌عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه‌ها تأکید شده است.

کبگانیان تأکید کرد: سازوکاری فراهم شود که سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور اجرایی شود و بهترین تصمیم در مورد مهدکودک اتخاذ شود.

علم الهدی: حداقل ۱۴ نهاد در کشور درگیر موضوع مهدکودک هستند

جمیله علم‌الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور بابیان اینکه کنشگران حوزه مهدکودک فراتر از وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی است، گفت: حداقل ۱۴ نهاد در کشور درگیر با موضوع مهدکودک در سال ۹۳ شناسایی شده است.

وی پیشنهاد داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کارشناسی جدی‌تری و دقیق‌تری در حوزه مهدکودک انجام دهد و از همه کنشگران مربوط به موضوع مهدکودک مشورت بگیرد.

در ادامه این نشست عاملی بابیان اینکه تعدد نهادهای متولی در حوزه مهدکودک و پیش‌دبستانی خوشایند نیست، گفت: تقسیم‌کار بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی نیز مفید نبوده است و نیاز است که یک تمرکز جدی در مدیریت امور مهدکودک‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت امور مهدکودک‌ها بهتر است یک سازمان انتخاب شود و یا اینکه سازمان جدیدی برای این امر تشکیل شود همان‌طور که برای امور نخبگان، بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پژوهش‌های انجام شده در ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حاکی از این است که کشورهایی که نگاه راهبردی دارند، به دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی توجه ویژه‌ای قائل هستند و دولت ها سرمایه گذاری ها اصلی منابع انسانی خود را روی دوره کودکی متمرکز می کنند.

 عاملی: برای مدیریت امور مهدکودک‌ها بهتر است یک سازمان انتخاب شود و یا اینکه سازمان جدیدی برای این امر تشکیل شود همان‌طور که برای امور نخبگان، بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت

عاملی تأکید کرد: با توجه به اینکه صورت‌مسئله مهدکودک روشن است و درگذشته نیز در این خصوص اقداماتی انجام شده است کارگروهی برای تعیین تکلیف سازمان مربوط به مهدکودک و جمع‌بندی در مورد تدوین سند جامع تعلیم و تربیت کودک در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل شورای تحول و نوسازی آموزشی با همکاری دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود که مسئولیت کارگروه بر عهده دبیر شورای تحول و نوسازی آموزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز