خبرگزاری کار ایران

پیام‌های تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای درگذشت آیت‌الله سیدعبدالجواد علم‌الهدی و حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۹۸

سعید رضا عاملی طی پیام های جداگانه ای درگذشت آیت‌الله سیدعبدالجواد علم‌الهدی خراسانی و حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، مشروح این پیام ها به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله سید احمد علم الهدی

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی

درگذشت برادر بزگوار جنابعالی آیت‌الله سید عبدالجواد علم الهدی موجب تالم و تاثر همه دوستداران شما به‌ویژه حوزه های علمیه کشور شد.

آن مرحوم که از شاگردان آیت‌الله بروجردی و امام خمینی (ره) بودند در مبارزه با رژیم ستمشاهی نقش موثر و فعالی داشت که به دلیل افشاگری‌های خود توسط ساواک ممنوع المنبر و بارها دستگیر شده بود و جزو افراد مورد وثوق امام راحل(ره) بوده که در سال ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۴۳ از طرف امام (ره) ماموریت‌های شخصی محرمانه داشتند.

پس از پیروزی انقلاب نیز ایشان خدمات علمی و فرهنگی متعددی داشتند که منشا برکات برای کشور بوده؛ آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی مؤسس و تولیت حوزه علمیه الامام القائم (عج)، موسس مکتب الرضا(ع) و... بودند و در مسیر احیای علوم قرآنی و تربیت طلاب و مبلغان دینی تلاش‌های گسترده‌ای داشتند که این خدمات ارزشمند ایشان ذخیره‌ای گران‌بها برای آخرتشان خواهد بود.

ضمن تسلیت مصیبت وارده به جنابعالی و خانواده محترم و آرزوی صبر و اجر برای شما، از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب رحمت و غفران واسعه و آرزوی و همجواری با سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را دارم.

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم حسینیان

درگذشت روحانی انقلابی، مبارز و مجاهد مرحوم روح‌الله حسینیان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شما تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم حسینیان در قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی سوابق درخشانی داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز مستمراً در فعالیت‌های سیاسی حضور فعال و مؤثر داشت.

ایشان که از فارغ‌التحصیلان مدرسه حقانی بودند افتخار تلمذ در محضر بزرگانی همچون شهید قدوسی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  مدظله‌العالی را در کارنامه خود داشتند و تألیفات زیادی از خود به‌ویژه در حوزه مطالعات تاریخ معاصر به‌جای گذاشتند که چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن و بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران ازجمله این آثار است.

نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی ازجمله مسئولیت‌های اجرایی مرحوم حسینیان بودند که این مرکز با خدمات ایشان امروز یک مرکز غنی در حوزه اسنادی و تاریخ شفاهی است.

ضمن تسلیت درگذشت ایشان به خانواده محترم و آرزوی صبر جمیل برای مرحوم روح‌الله حسینیان از خدا طلب رحمت و مغفرت دارم.

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز