خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

داوطلبان آزمون سراسری از سفر پرهیز کنند/ در سال ۱۴۰۰ با تراکم دانشجو مواجه نخواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۶۷۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: داوطلبان آزمون سراسری از سفر رفتن پرهیز کنند و به توصیه‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده به عنوان یک امر الزامی نگاه کنند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

"سعید رضا عاملی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه داوطلبان توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر نرفتن به سفر تا اطلاع ثانوی را رعایت کنند، گفت: این یک توصیه بسیار مهم است و مسافرت خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد. اینکه داوطلبان فعلا به سفر نروند، توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا است که به کاهش شیوع کرونا ویروس در کشور کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان بنیه آینده ایران بوده و اهمیت بسیاری دارند، گفت: به طور حتم یک بخش از جامعه که پایه و بنیه آینده ایران هستند مانند جوانان، برای ما اهمیت زیادی دارند، لذا از سفر رفتن پرهیز کنند و به توصیه‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده به عنوان یک امر الزامی نگاه کنند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

عاملی با بیان اینکه سال تحصیلی پیش رو دیرتر آغاز خواهد شد، اظهار داشت: گرچه سال تحصیلی امسال دیرتر آغاز می‌شود، ولی با همه فشار هایی که وجود داشت، مسئولان مربوطه توانستند کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها را برگزار کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاخیر مختصر در شروع سال تحصیلی گفت: با توجه به حواشی و مشکلاتی که داشتیم، ما عقب افتادگی یا تاخیر یک ساله برای سال تحصیلی پیدا نخواهیم کرد. همچنین در سال ۱۴۰۰ هم با تراکم دانشجو مواجه نخواهیم شد، این مسیر تحصیلی را مثل هر سال به شکل طبیعی طی می‌کنیم که البته یک تاخیر مختصر دارد و این تاخیر کاملا قابل جبران است.

وی در واکنش به تخلف و تقلب‌هایی که امسال پیش از کنکور و حین آن صورت گرفت، توضیح داد: فضای مجازی یک مقدار اکوی خارج از واقعیت می‌‌کند، لزوما این مقدار تقلب‌هایی که در فضای مجازی به صورت جعلی ذکر می‌شود واقعیت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود:  یک فردی از سوالات عکس گرفته و به بیرون فرستاده است، اما این میزان تقلب‌ها به نظرم خیلی پررنگ نیست و باید منتظر بمانیم که گزارش سازمان سنجش در خصوص کنکور سراسری امسال به دست ما برسد تا نتایج را ارزیابی کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز