خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

از تدوین اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تا تشکیل کمیته چگونگی پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۷۷

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به تشکیل منظم و برنامه محور جلسات ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور به ریاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: کمیته های تخصصی فنی و تحقیقاتی، حقوقی و نظارت و آموزش و اطلاع رسانی ذیل ستاد در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وحید قربانی با بیان مطلب فوق، ابلاغ آئین نامه‌های اجرائی قانون حمایت از حقوق معلولان برای اجرا به استانداران کشور، ابلاغ اعمال چک لیست مناسب سازی ساختمانها برای معلولان، ایجاد ۳۱ شهرستان پایلوت برای مناسب سازی در ۳۱ استان کشور، انتخاب شهر یزد بعنوان پایلوت شهر دسترس و اردکان بعنوان دومین شهر مناسب سازی شده در استان یزد را دیگر اقدامات مرتبط با این ستاد معرفی نمود.

وی در ادامه به رصد و اخذ گزارش عملکرد شش ماهه شهرداریهای سراسر کشور در اعمال چک لیست مناسب سازی برای معلولان در پروانه های ساختمانی(دو بار در سال) و تدوین سند راهبردی مناسب سازی کشور با همکاری اعضای ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور و ابلاغ آن برای اجرا به استانداران کشور اشاره نمود.

قربانی همچنین از همکاری ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور در ویرایش سوم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن برای اجرا به استانداران کشور و همکاری ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور در تهیه چک لیست ارزیابی اماکن و ساختمانهای عمومی (نشان دسترس پذیری) و ابلاغ آن به استانداران کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی از بروزرسانی سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استانهای کشور خبر داد و افزود: این سامانه که با هدف پایش برخط اجرای برنامه ها و انجام پروژه های عمرانی در کشور ایجاد شده است سعی دارد تا با مقایسه فعالیتهای انجام شده با شاخص ها و برنامه های اشاره شده در اسناد فرداستی، زمینه توسعه متوازن و پایدار را در کشور تسریع نماید.

وی در ادامه از تشکیل منظم جلسات ستاد بسیج سازندگی کشور و همچنین پیگیری تشکیل ستادهای استانی و انعقاد تفاهمنامه همکاری فی مابین ستاد بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب کشور و سازمان منابع طبیعی کشور در خصوص انجام پروژه های کشوری خبر داد.

قربانی در ادامه به اقدامات انجام شده توسط وزارت کشور در طرح اقدام ملی مسکن اشاره نمود و افزود: با توجه به سیاستهای ابلاغی دولت در خصوص مسکن بالاخص تامین مسکن برای اقشار کمتربرخوردار، این موضوع در وزارت کشور و استانها با تشکیل کارگروههای طرح اقدام ملی مسکن با جدیت در حال پیگیری بوده و برای اجرای طرح در اکثر استانها زمین های مورد نیاز شناسائی و معرفی شده اند.

وی یکی دیگر از فعالیتهای مهم دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی را پیگیری مولد سازی و فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاههای اجرائی بر اساس جزء ۲ و ۳ بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و تشکیل کارگروه مروبطه در استانداریهای کشور را اعلام و گفت: تشکیل پرونده اراضی مازاد منقول دستگاههای دولتی برای مولد سازی و ایجاد ارزش افزوده از طریق طرح در کمیسیون ماده ۵ شهرهای استانها یا شورای برنامه ریزی و توسعه استان یکی از برنامه های مهم این دفتر بوده که با همکاری استانداریها و دستگاه های ذیربط در حال انجام می باشد.

قربانی در این راستا به تشکیل کارگروه مشترک مولد سازی فی مابین وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی به منظور تسریع در فرایند اجرای امور و ایجاد سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استانهای کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی در ادامه به تشکیل کمیته چگونگی پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور نمایندگان بازرسی وزارت کشور، بازرسی سازمان شهرداریها و دهیاریها و دفتر امور انتظامی و بازرس ویژه وزیر با محوریت دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اشاره نمود.

قربانی، انجام بازدیدهای لازم و پیگیری مسایل ساخت و سازهای غیر مجاز در استان مازندران و استان تهران و برگزاری نشست استانداران استانهای ساحلی شمال و تهران و البرز در این خصوص با حضور وزیر محترم کشور، پیگیری تشکیل کارگروه بند۵ مصوبه شهریور ۱۳۹۶ هیات محترم وزیران  موضوع راهبری و کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در سراسر کشور، ابلاغ دستورالعمل های اجرائی در کنترل ساخت و ساز غیر مجاز را دیگر اقدامات وزارت کشور به منظور مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد.

مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور همچنین ازتدوین اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، اصلاح دستور العمل ماده ۹۹ قانون شهرداری و تدوین آئین نامه تسهیل و تسریع در فرایند صدور پروانه و یکسان سازی و سیستمی نمودن صدور پروانه با محوریت این دفتر طی همکاری با دستگاههای ذیربط خبر داد.

وی در خاتمه با اشاره به فراگیر شدن پاندمی کرونادر کشور و لزوم فعال بودن کارگاه های پروژه های عمرانی اضافه کرد: به منظور مقابله با شیوع کرونا دستورالعمل های مقابله با بیماری کرونا در کارگاههای ساختمانی تهیه و  بخشنامه شروع پروژه های عمرانی کشور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و الزامات HSE نیز ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز