خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صرف هزینه ۱۲ میلیاردی برای ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیکی/ آغاز ترم تحصیلی از ۱۳ شهریور

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۱۰۷

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از صرف هزینه ۱۲ میلیاردی برای ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیکی خبر داد.

"ابراهیم صالحی عمران" رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه این دانشگاه برای دانشجویان جدید الورود‌ گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس ما آماده‌ایم که کلاس‌هایمان را به همان شکل سنتی ادامه دهیم و از همه مهم‌تر این بار با برنامه ای محکم‌تر، آموزش مجازی را پیش خواهیم برد. ما برای کلاس‌های آنلاین و آفلاین برنامه ریزی کردیم، اما تاکیدمان بیشتر روی کلاس‌های مجازی است.

وی ادامه داد: برای کلاس‌های الکترونیکی زیرساخت‌های لازم را آماده و سرمایه گذاری کرده‌ایم. در خصوص دروس عملی هم باز تابع شرایط هستیم، گرچه شاید این موضوع برای ما کمی دردسر داشته باشد، اما برای کلاس‌های عملی هم برنامه ریزی می‌کنیم که به سمت آموزش‌های مجازی برویم. در حال حاضر تمرکزمان روی این است که سیمولیشن‌های دروس عملی را برای آموزش الکترونیکی آماده کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ما آماده‌ایم از سیزده شهریور به بعد ترم دانشجویان قدیمی را شروع کنیم، به محض اعلام نتیجه دانشجویان جدیدالورود هم ما آمادگی داریم کلاس‌های آنها را آغاز کنیم. بنابراین تردیدی برای برگزاری کلاس برای دانشجویان جدیدالورود وجود ندارد،‌ در ترم تحصیلی آینده  دانشکده‌های ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند. احتمالا آغاز کلاس‌های جدید الورودی‌ها در اوایل آبان خواهد بود.

صالحی عمران بیان کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌هایی که در وضعیت سفید هستند اجازه تشکیل کلاس حضوری دهد، ما آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری را داریم. حتی برای کلاس‌های مجازی همه آماده هستیم و تلاش می‌کنیم بخشی از کمبود کلاس با شیوه شبیه سازی رفع شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌هایی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ایجاد بستر الکترونیکی جهت برگزاری دروس تئوری و عملی صرف کرده چقدر بوده است، گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه کردیم تا کلاس‌ها به شکل الکترونیکی برگزار شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره تامین نرم افزارهای درسی از دانشگاه‌های خارجی گفت:‌ در دستور کار ترم آینده داریم که برای کلاس‌های مجازی نرم افزارهایی را خریداری کنیم. هر درسی که نرم افزار آموزش مجازی آن وجود داشت آن را تهیه خواهیم کرد، حتی با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز ارتباط گرفتیم که اگر درس‌هایی را به صورت نرم افزاری دارند و می‌توانند به ما بدهند، این کار را کنند که یکی از آنها اعلام آمادگی کرد.

صالحی عمران بیان کرد: یک تیم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تعیین شده که طی ارتباطات بین الملل با سایر دانشگاه‌ها از آنها برای شناسایی و تهیه نرم افزارهای آموزشی کمک بگیرد.

وی در خصوص میزان ظرفیت امسال دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:‌ امسال برای جذب دانشجویان هم کاردانی و هم کارشناسی حدود ۱۸۰ هزار نفر اعلام ظرفیت کردیم که ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی ۱۲۰ هزار نفراست. آموزش و پرورش با هدایت تحصیلی درست می‎تواند دانش آموزان را به دوره کاردانی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهد.

صالحی عمران گفت:‌ باید یک فرهنگ سازی درست از سوی آموزش و پرورش صورت بگیرد که دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهد،‌ وقتی رقم بالایی از دانش آموزان در رشته تجربی شرکت می‌کنند، یعنی هدایت تحصیلی مناسبی صورت نگرفته است و این اشکال کار نظام آموزشی عمومی ما است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان اظهار داشت: نظام آموزشی باید فضایی را ایجاد کند که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان توجیه شوند که در هنرستان و بعدها در دانشگاه‌های مهارتی ادامه تحصیل دهند نه اینکه ۵۰، ۶۰ درصد آنها به رشته تجربی بروند و برای قبولی در چند رشته خاص در کنکور شرکت کنند و در صورت عدم قبولی از لحاظ روانی دچار مشکل شوند. این کار باید به صورت پایه‌ای در آموزش و پرورش صورت بگیرد و با تبلیغات چند دانشگاه کاری درست نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز