خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد عضو شورا برای مرمت و بازسازی تکایا و حسینیه‌های قدیمی تهران

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۰۲۲

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مرمت و بازسازی تکایا و حسینیه‌های قدیمی شهر را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امسال هزینه‌های هرساله برای محرم، اربعین و مواردی از این دست را نداریم اما اعتبار برای آنها پیش ‌‌بینی شده است. 

او با اشاره به اینکه شهر تهران تکایا و حسینه‌های قدیمی دارد که هویت منطقه به آنها بستگی دارد گفت:  هر محله تهران حول محور یک امامزاده و یا تکیه شکل گرفته است و در بسیاری از این محلات تکایایی ساخته شده است.

مسجدجامعی گفت: ری تکیه‌ای دارد که از ۴۰۰ سال پیش در آن روضه خوانی  می‌شد. پیشنهاد می‌دهم شهرداری امسال هزینه‌ها را صرف مرمت و تعمیر این تکایا و امامزداده‌ها کند چرا که هزینه زیادی نمی‌برد و مردم با جان و دل آجر به آجر آنها را ساخته‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: این مکان‌ها با هویت و معماری و مکتب تهران پیوند دارد و خوب است برای آنها طرحی درنظر بگیریم.از شورایاری‌ها خواستیم تا این تکایا را معرفی کنند و شهرداری نیز اعتباری که برای مراسم‌های اجرا نشده در نظر گرفته بود را صرف این کار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز