خبرگزاری کار ایران

زالی از مردم درخواست کرد:

پرهیز از سفر غیرضرور در تعطیلات پیش رو

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۷۹۱

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تعطیلات ۴ روزه پیش رو را فرصتی استثنایی برای کنترل اپیدمی در تهران برشمرد که شهروندان تهرانی می‌توانند با اجتناب از مسافرت‌های بین شهری از آن بهره بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا (COVID-۱۹) در کلانشهر تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی از بستری ۵۰۵ بیمار جدید با تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

به گفته زالی در شبانه روز گذشته ۱۲۷ بیمار در بخش‌های ویژه و ۳۷۸ بیمار نیز در بخش‌های عادی بستری شده و ۳۹۰ بیمار نیز ترخیص شدند.

وی افزود: همچنین ۸.۲ درصد از مراجعان به بخش‌های سرپایی مراکز بهداشتی و درمانی نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که ۲۵ درصد آنان در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

زالی خاطرنشان کرد: استان تهران کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد و هنوز میزان ترخیص کمتر از میزان بستری بیماران است و تا زمانی که این تراز تغییر نکند این شرایط را به عنوان یک شرایط پرهشدار تلقی می‌کنیم.

وی با توجه به تعطیلات ۴ روزه‌ای که در پیش رو داریم به شهروندان تهرانی توصیه کرد برای پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود از سفر اجتناب کنند و براساس مطالعات انجام شده مسافرت‌های بین شهری را یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در افزایش شیوع بیماری کرونا در تهران و سایر شهرها ذکر کرد.

زالی افزود: تجربه ما در تهران نشان می‌دهد که مسافرت‌های بین شهری در آمار مرگ و میر و میزان ابتلا، بستری و مراجعات به بخش‌های سرپایی تاثیر دارد بنابراین توصیه موکد من این است که حتما از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

وی با تاکید بر این که بسیاری از استان‌های کشور که در گذشته میزبان شهروندان تهرانی بودند هم اکنون در شرایط نامطلوب و قرمز به سر می‌برند و مطلقا امکان میزبانی ندارد، خاطرنشان کرد: استان‌های قرمز برای اداره مجموعه بهداشت و درمان خود با چالش‌های جدی روبرو هستند و امکان تاب آوری جدید برای خدمت رسانی و بستری بیماران جدید را ندارند.

زالی همچنین به همشهریانی که در سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به زادگاه خود سفر می‌کردند نیز توصیه کرد با توجه به محدودیت‌هایی که در تمامی استانها برای برگزاری مراسم و اجتماعات عزاداری اعمال می‌شود این افراد نیز از سفر پرهیز کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به این مطلب که از تعطیلات ۴ روزه آتی می‌توانیم به عنوان یک فاکتور در کاهش بیماری و تغییر شرایط تهران بهره بگیریم، گفت: در این تعطیلات ۴ روزه ریتم و آهنگ مدنی، اداری و تجاری شهر از ثبات و سکون بیشتری برخوردار است و فرصتی استثنایی برای کنترل اپیدمی در تهران به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز