خبرگزاری کار ایران

شارژ حساب بانکی موسسات نگهداری از معلولان و سالمندان/ پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به مراکز شبانه‌روزی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۷۵

رئیس سازمان بهزیستی از واریز ۳۰ میلیارد تومان از کمک های جمع آوری شده در پویش ایران همدل برای موسسات و خیریه هایی که از مددجویان سازمان بهزیستی نگه‌داری می کنند خبر داد و گفت: مبلغی با سرانه هر نفر ۵۰۰ هزار تومان بر روی حساب بانکی موسسات مذکور شارژ شد.

به گزارش ایلنا، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران درباره پویش ایران همدل گفت: پویش ایران همدل از عید مبارک غدیر آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. در دهه اول ماه محرم مردم ایران با مشارکت خود در این پویش، کمک های خودشان را برای کمک رسانی به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز کردند.

وی با اشاره به مصارف کمک‌های مردمی این پویش ادامه داد: این مبالغ در راستای کمک هزینه معیشت و تهیه اقلام، نوشت افزار، وسایل کمک آموزشی، وسایل بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا و درمان بیماری به افراد دارای معلولیت که در مراکز توانبخشی هستند و فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست اختصاص می یابد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در اولین مرحله کمک های جمع آوری شده امروز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان سازمان بهزیستی واریز شد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این کمک ها اعم از افراد دارای معلولیت که در مراکز شبانه روزی نگه داری می شوند، سالمندان، معلولین جسمی حرکتی و معلولین ذهنی هستند همچنین برای حدود ۵۱ هزار نفر که در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند و این مراکز توسط موسسات غیردولتی و خیریه ها اداره می شوند، یارانه ای با سرانه هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به روی کارت بانکی موسسات و خیریه های مذکور  جهت تهیه اقلام بهداشتی و کمک هزینه پیشگیر ی و درمان کرونا واریز شد.

قبادی دانا ادامه داد: هچنین مبلغی با سرانه هرنفر ۵۰۰ هزار تومان بر روی حساب بانکی بیش از ۵۵۰ مرکز خیریه و موسسه غیردولتی که فرزندان دارای سرپرست غیرموثر را نگه داری می کنند شارژ شد. شمار این کودکان حدود ۸۵۰۰ نفر است. در مجموع سرانه ۵۰۰ هزار تومانی برای ۶۰ هزار نفر از مددجویانی که در مراکز شبانه روزی نگه داری می شوند، برای موسسات واریز شد.

وی افزود: مراحل بعدی کمک‌های پویش ایران همدل نیز به این عزیزان اختصاص پیدا خواهد کرد. مردم در ماه محرم و صفر نیز می توانند کمک های خود را از طریق کددستوری #۱۴* (ستاره ۱۴ مربع) واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز