خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها:

تشریح اولویت‌های سازمان جنگل‌ها و ثبت اسناد و املاک

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۱۴۸

رئیس سازمان جنگلها یکسان‌سازی و تدقیق آمار، بررسی نقشه‌های جانمایی شده جهت تثبیت مالکیت اراضی ملی و کاداستر اراضی منابع طبیعی منطقه فیروزکوه و دماوند را از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار سازمان های جنگل ها و ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد.

به گزارش ایلنا مسعود منصور در دومین جلسه مشترک خود با ذبیح الله خداییان - معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور- که صبح امروز ( ۲ شهریورماه) درباره رفع برخی مشکلات تثبیت اراضی منابع طبیعی و بررسی عملکرد واحدهای استانی منابع‌ طبیعی و ثبت اسناد در خصوص کاداستر اراضی ملی و صدور سند در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، افزود: بر اساس مصوباتی که از جلسات مشترک مدیران استانی دو سازمان دریافت می‌شود، موضوع در سومین نشست مشترک که ابتدای مهرماه خواهد بود مورد بررسی قرار می گیرد. 

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه این نشست از همکاری بسیار خوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سنددار کردن اراضی منابع طبیعی تشکر کرد و گفت: باید با ایجاد تعامل دو سویه نسبت به انجام تعهدات و یکسان سازی آمار اقدامات لازم به عمل آید.

خداییان نیز در این نشست مهم‌ترین راه پیشگیری از تعرض به اراضی ملی، منابع طبیعی و مبارزه با فساد را اجرای کاداستر دانست و اظهارکرد: در تثبیت مالکیت و صدور اسناد نباید هیچ گونه اختلاف آماری نسبت به اراضی ملی در دو سازمان وجود داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، رؤسای سازمان جنگل‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عزم خود را جزم کرده‌اند تا در سال جاری در ۳۳ میلیون هکتار از اراضی منابع ملی کشور طرح حدنگاری اراضی یا کاداستر انجام شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشترک با بررسی عملکرد واحدهای استانی دو سازمان نسبت به تعهد سالانه انجام کاداستر، مدیران کل منابع‌طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان های اصفهان، یزد و آذربایجان غربی با توجه به عملکردشان مورد تشویق قرار گرفتند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز