خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه تهران به ایلنا خبر داد:

آغاز تقویم آموزشی از ۲۹ شهریور/ تاخیر یک ماهه در پذیرش دانشجویان جدیدالورود

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۷۹

معاون آموزشی دانشگاه تهران از آغاز تقویم آموزشی از ۲۹ شهریور و تاخیر یک ماهه در پذیرش دانشجویان جدید الورود خبر داد.

«حسین حسینی» معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌ها و اقدامات این دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود سال ۹۹ گفت: آنچه که مسلم بوده این است؛ امسال پذیرش دانشجویان جدید الورود در دانشگاه تهران با تأخیر همراه است که احتمالا این تاخیر یک ماهه خواهد بود. بنای دانشگاه بر این است که نخست ثبت‌نام دانشجویان بدون نیاز به حضور آنها و به شکل مجازی باشد و دوم اینکه بر اساس شرایط بیماری کرونا تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد تا بدانیم چگونه ترتیب حضور پذیرفته‌شدگان را در دانشگاه تهران داشته باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در پذیرش و تحصیل دانشجویان جدیدالورود یک  آموزش ترکیبی را خواهیم داشت که بخشی از آن به صورت الکترونیکی و بخشی از آن به شکل حضوری است. برنامه ریزی و  زمانبندی حضور دانشجویان متناسب با شرایط خواهد بود. این که بتوانیم حضور حداکثری دانشجویان به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی را که آمدن در فضای دانشگاه برای آنها خیلی مهم است و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی که ملاحظات خاص خودشان را برای آموزش مانند انتخاب استاد راهنما دارند را در ترم آینده لحاظ کنیم، برایمان اهمیت دارد. 

حسینی تصریح کرد: ضمن اینکه دانشگاه تهران برنامه خودش را به صورت آموزش الکترونیکی جلو خواهد برد، امیدوارم بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم که حضور دانشجویان را هم در دانشگاه شاهد باشیم.

وی درباره جزئیات کلاس‌های حضوری دانشجویان جدیدالورود گفت: کلاس‌های حضوری و الکترونیکی متناسب با شرایط و همچنین متناسب با هر تعداد واحدی است که توسط دانشجویان اخذ می‌شود، زیرا بخشی از هر واحد به شکل حضوری و بخشی از آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: اینکه تناسب زمانی کلاس حضوری و الکترونیکی چطور خواهد بود، باید بررسی شود، زیرا در حال حاضر در یک شرایط ناشناخته هستیم. برخی پیش بینی‌ها بر این است که نیم سال اول تحصیلی شرایط بیماری مناسب نباشد، بنابر این نگاه و اولویت اول ما بیشتر معطوف به آموزش الکترونیکی است، زیرا حفظ سلامت دانشجویان برای ما مهم است.

حسینی درباره برگزاری واحدهای عملی دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه و در تابستان گفت: در تابستان جاری شرایط حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی را فراهم کردیم و در اردیبهشت ماه نیز حضور دانشجویانی که قرار بود درس‌های عملی را بگذرانند فراهم شد. برای ادامه سایر برنامه‌های دانشگاه هم منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و از تصمیم آنها تبعیت خواهیم کرد. بنای دانشگاه حضور حداقل بخشی از دانشجویان، به ویژه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه است، زیرا دانشجویان قبلی فضای دانشگاه را درک کرده‌اند و آشنایی لازم با اساتید را دارند. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه بهتر است دانشجویان جدیدالورود فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را درک کنند، گفت: باید تمهیداتی ایجاد کنیم که قرار گرفتن دانشجو در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی دانشگاه تهران به صورت حضوری نیز فراهم شود. اگر دانشجویان در این فضا قرار بگیرند قطعاً می‌توانند مفهوم لذت حضور در دانشگاه را درک کنند.

 وی درباره فرایند ثبت‌نام در دانشگاه تهران توضیح داد: ثبت نام در دانشگاه تهران از ۸ شهریور ماه صورت می‌گیرد، اما تقویم آموزشی دانشگاه از روز ۲۹ شهریور ۹۹ آغاز خواهد شد.

حسینی در واکنش به برگزاری آزمون‌های کنکور سراسری در دانشگاه تهران و تامین امنیت لازم در این آزمون‌ها گفت: روز پنجشنبه در بازدیدی که از تعدادی  واحدها داشتم، مشاهده کردیم تمهیدات لازم رعایت شده است. در مجموع بیش از ۹۰ درصد پروتکل‌ها در دانشگاه تهران رعایت شد. البته ما در دانشگاه تهران با موارد تخلف مواجه نشده‌ایم، ولی امسال چون بازدیدها سفت و سخت نبوده است و در یک جاهای اتفاقاتی افتاده مثلا داوطلبان موبایل در جلسه آزمون برده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز