خبرگزاری کار ایران

تقدیر ویژه ستاد اقامه نماز از اداره کل زندان‌های استان تهران

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۰۱

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با نظر هیأت ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز و مستندات ثبت شده در سامانه سجاده، اداره کل زندان های استان تهران شایسته تقدیر ویژه معرفی گردید.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان های استان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: آموزه‌های نماز و معارف دینی در کاهش اضطراب و افسردگی مددجویان بسیار موثر و کارآمد است.

وی افزود: اگر انسان در هر شرایطی، مشکلات خـود را بـا خدا بازگو کند و پس از نماز به مناجات با پروردگار‌ و دعا‌ به‌ درگاه او طلب یاری بـپردازد؛ حـالت روانـی او بهبود‌ پیدا‌ می‌ کند و همان نتیجه ای که در یک روان درمـانی مـوثر‌ وموفق‌ حاصل‌ می شود؛ از نماز نیز به دست می آید.

وی ادامه داد: در پرتـو‌ نـماز‌ و راز و نـیاز با خالق خویش، از نگرانی ها دور شده، خداوند را بر تمام اعمالش حاضر و ناظر می بیند، بنابراین بر رفتارش کنترل بیشتری خواهد داشت و این روند در زندان ها بیش از دیگر سطوح جامعه تأثیرگذار است. 

حیات الغیب تأکید کرد: بر همین اساس، موضوع نماز و گسترش فرهنگ اهتمام به نماز اول وقت، در اولویت برنامه های اصلاحی و تربیتی اداره کل زندان های استان تهران قرار گرفته و با ثبت مستندات در سامانه سجاده و بررسی هیأت ارزیابی عملکرد، ستاد اقامه نماز این مرکز را شایسته تقدیر ویژه دانسته است.

مدیرکل زندان های استان تهران همچنین ابراز داشت: با توسعه کلاس های فرهنگی آموزشی در زندان ها، این مرکز توانسته بر اساس دستورالعمل حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، نمره کامل تمام شاخص های ارزیابی را به دست آورد. طی سال جاری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام مبارزه با کرونا، نمازهای جماعت در فضاهای باز و با رعایت فاصله و استفاده از ماسک و دستکش و نیز مهر شخصی برگزار می شود.

شایان ذکر است علیرضا قندی مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران طی نامه ای ضمن تقدیر از این اداره کل، اظهار امیدواری کرده است با اجرای توافقنامه فی مابین، تعیین اهدافی روشن، راهبرهایی موثر، تدوین برنامه عملیاتی مشخص، پیگیری و ارزیابی مستمر، تهیه و ثبت مستندات و برنامه های اجرایی در سامانه سجاده، زمینه پیشرفت بیشتر در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز