خبرگزاری کار ایران

آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۸۴

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از آغاز شکل‌گیری گلریزان آزادی زندانیان، تاکنون ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در سراسر کشور آزاد شده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما سید اسداله جولایی گفت: شکل گیری ستاد دیه کشور و گلریزان‌های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، سال ۶۹ و در یکی از جلسات با حضور شهید لاجوردی پایه ریزی شد.

وی گفت: در آن جلسه شهید لاجوردی عنوان کرد زندانیانی که به علت بدهی دیه ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی زندانی شده اند، قاتل و جنایتکار نیستند، کمک کنیم آن‌ها آزاد شوند و به خانه برگردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در همان جلسه مقرر شد گلریزان برپا کنیم و از محل جمع آوری کمک‌های نقدی بخشی از زندانیان غیرعمد را آزاد کنیم که البته مبلغ ۵۵ میلیون تومان هم جمع شد که رقم خوبی بود و تعداد زیادی از زندانیان واجد شرایط، آزاد شدند.

جولایی تصریح کرد: از زمان شکل گیری ستاد دیه تا امروز که حدود ۳ دهه می‌گذرد ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده اند.

وی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند که به علت بدهی مالی ناشی از چک‌های فاقد وجه کلاهبرداری، دیه حوادث کارگاهی و رانندگی، نفقه، مهریه، چک و ضمانت زندانی شده اند.

جولایی افزود: این سنت حسنه از آن تاریخ در کشور ادامه دارد و هر سال گلریزان‌های مختلفی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در ماه رمضان سال گذشته ۴۰۰ گلریزان در سراسر کشور برگزار شد و زندانیان واجد شرایط آزادی، از بند رها شدند.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا گلریزان‌های ستاد دیه کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود و تا امروز نیز مردم نیکوکار کشور، مبالغ خوبی کمک کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز