خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در همایش تجلیل از مدافعان سلامت:

ما ملت امام حسینیم و پیرو کربلا و عاشورا هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۶۶۲

وزیر بهداشت گفت: به روح بلند همه شهدای مدافع حریم و حرم و سلامت کشور درود می فرستم و از عزیزانی که در دوران دفاع مقدس به عنوان پزشکان خط مقدم جنگ با اسکتبار جهانی، روپوش سفیدشان کفن آخرت شان شد و همه عزیزان و بزرگوارانی که در ایام مبارزه بی وقفه با کرونا، پروانه وار دور تخت بیماران چرخیدند و زمانی که خیلی ها در هوای خنک، لمیده بودند مدافعان سلامت روی تخت بیماران خمیده بودند و لحظه ای که برخی در این شرایط نابهنجار، پول پارو می کردند، مدافعان سلامت در بخش های مختلف، اندوه و رنج جارو می کردند، قدردانی می‌کنم.

ه گزارش وبدا، سعید نمکی در همایش تجلیل از مدافعان سلامت که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و به همت بسیج جامعه پزشکی در مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید از حاج قاسم سلیمانی آن عزیز بر باد رفته در جان و دل مانده ما یاد کنم که در سالهای آخر، علقه عجیبی بین ما به دلایل همکاری ایجاد شده بود و او در ذهن و وجود و روح من جاری است. داشتم فکر می کردم که حاج قاسم الان چه حالی دارد و روحش کجاست؟ تردید ندارم آن عزیزی که برای پیوستن به معشوق و محبوب خود بی تابی می کرد، در آغوش یار و محبوبی که برایش تقلا می کرد، آرام گرفت.

وی افزود: بعضی اوقات انسان نمی داند که به دست پلیدترین انسانها قرار است به محبوب خود بپیوندد و وقتی در محراب کوفه می روید، کلام امیرالمومنین(ع) را می بینید که فزت و رب الکعبه. دیگر نمی گویی که به دست پلید ابن ملجم به محبوب می پیوندم و از این دنیای خاکی رها می شوم و به افلاک می روم. تردید نداریم که حاج قاسم سلیمانی هم در آغوش امام حسین(ع) که معشوق و محبوبش بود، آرمید.

وزیر بهداشت با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و صفر، گفت: هیچ کس شاید نپرسد که راز جاودانگی کربلا از کجاست و چرا کربلا اینگونه جاودانه شد. همواره به این فکر کرده ام که این همه در بزرگان دین و مذهب، صحنه های بزرگ آفریده شد اما چرا کربلا و عاشورا جاودانه ماند؟ چیزی نبود جز صحنه عشق بازی عاشقان پاکیزه خداوند با او. می گویند وقتی امام حسین(ع) به سمت کربلا راه افتاد، گفت کسانی من را همراهی کنند که میل به عشق بازی با پروردگار را دارند چون کربلا صحنه عشق بازی با خدا است.

 نمکی تصریح کرد: اگر در پاسخ حضرت زینب(س) جستجو کنید که پرسیدند ای بانو در آن صحنه های عظیم چه دیدی، نگفت شهادت حضرت علی اکبر، علی اصغر، قاسم و تکه تکه شدن برادر دیدم بلکه گفت به خدا جز زیبایی هیچ چیزی ندیدم. فقط عشق بود که این همه رنج در دل حضرت زینب(س) زیبا کرد. آنچه عاشورا را جاودانه کرد و اینگونه نگه داشت، چیزی جز عشق مفرط به لقاالله نبود. حاج قاسم سلیمانی می گفت ما ملت امام حسینیم و اگر برگردید و به پیروزی ما در دوران دفاع مقدس با آن همه شهدا توجه کنید، آن هم چیزی جز عشق و پیروی از مکتب امام حسین(ع) نبود.

وی اضافه کرد: دلیل آنچه در سالهای سخت تحریم، تاب آوری مردم را رقم زد این بود که ما ملت امام حسینیم و پیرو کربلا و عاشورا هستیم، مکتب ما، مکتب کربلا و عاشورا و شیوه ما، شیوه امام حسین(ع) است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: چه شد که در اوج تحریم و شرایط سخت اقتصادی که همه آماده بودند که ما نفس های آخر را بکشیم، طوفانی به نام ویروس کرونا آمد اما در کمتر از دوماه، جمهوری اسلامی ایران به گونه ای در دنیا درخشید که از یک وارد کننده ماسک، شوینده و تجهیزات مورد نیاز تبدیل به یک تولید کننده و سپس صادر کننده قوی تبدیل شد و دلیل آن هم چیزی نبود جز پیروی از مکتب امام حسین(ع) و شیوه دفاع مقدس. 

نمکی ضمن تقدیر از نیروهای مسلح در شرایط مبارزه با کرونا، گفت: در اولین روزی که گرفتار ویروس کرونا شده بودیم، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران با من تماس گرفت و گفت که احساس تنهایی نکن، گفتم تا وقتی بسیجی های عاشق کشور را داریم، هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنم و امام راحل نیز فرمود بسیج مدرسه عشق است. بسیج لشکر خدا بر روی زمین است و حتما از این سرمایه بی بدیل یهره خواهم برد.

 

وی اضافه کرد: از روز ۱۹ دسامبر و دی ماه سال گذشته که خبر انتشار ویروس در چین را شنیدیم، به شیوه دفاع مقدس که پیروی از مکتب امام حسین(ع) بود، اول سنگرآرایی کردیم. درست است که در طرح تحول نظام سلامت، تخت های بیمارستانی زیادی ایجاد شد اما ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داریم درحالیکه کشورهایی که بعد از ما طوفان به آنها رسید و فروماندند، حداقل ۷ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داشتند. آمریکایی ها ۱۱۱ میلیارد دلار و انگلیسی ها ۲۲ میلیارد پوند تا سه ماه پیش برای بخش سلامت هزینه کردند اما وضعیت خزانه و امکانات ما قابل قیاس با آنها نیست. چه شد که یک بیمار پشت درب هیچ بیمارستانی معطل نماند و حتی یک نفر را به دلیل بی بضاعتی رها نکردیم حتی افاغنه بدون کارت اقامت را رایگان مداوا کردیم؟ دو دلیل داشت؛ یکی پیروی از مکتب امام حسین(ع)، ایثار، شهادت و شیوه بسیجی و دیگری کادر پزشکی و درمانی غیور که هیچ کجای دنیا مانند آنها وجود ندارد.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: حتی یک پزشک و پرستار ایرانی در روزهای اول که خیلی از امکانات را نداشتیم، قهر نکرد و از بیمار دور نشد. ۱۴ تا ۱۸ ماه کارانه نگرفته بود اما بهانه نکرد در حالیکه خیلی از کشورهای دنیا، خیلی ها به خیابان ها آمدند. با شیوه بسیجی توانستیم اول سنگرآرایی کنیم و بعد از آن به ویروس حمله کنیم.

 نمکی بیان داشت: وقتی گفتم برای مقابله با کرونا، ۳۰۰ هزار تیم را می خواهیم فراهم کنیم، خیلی ها تعجب کردند و به من خرده گرفتند که میخواهی با نیروهای نابلد این کار را کنی، گفتم اولا هم بلدند هم کارا هستند و هم اینکه خواهند توانست و خوشبختانه توانستیم در مدتی کوتاه بر ویروس غلبه کنیم و خیز دوم پیش آمد که با لطف خدا، مهار می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز