خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره کمک‌های نقدی به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۱۲

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی درباره کمک‌های نقدی به مراکز شبانه‌روزی و نگهداری معلولان و سالمندان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نفریه رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی درباره واریز کمک‌های نقدی به مراکز نگهداری شبانه‌روزی مانند معلولان و سالمندان برای تهیه اقلام بهداشتی گفت: واریز کمک‌های نقدی به میزان مبلغ ۵۰۰ هزارتومان برای هر نفر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی هفته گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه این سومین واریز کمک‌های نقدی ما به مراکز ما از ابتدای شروع بیماری کرونا بوده است، ادامه داد: مراکز اقامتی متعددی در سطح کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد و با توجه به اینکه بسیاری از گروه‌های هدف ما از گرو‌ه‌های پرریسک هستند از ابتدای شیوع این بیماری کمیته‌ای فعال شده و به صورت هر روز ثبت علائم و آمارها پیگیری می‌شود.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این سومین پرداختی به حساب مراکز علاوه بر مستمری آنها است تا بتوانند در مقابل بیماری کرونا سطح آمادگی خودشان را بالاتر ببرند و مقداری ازهزینه‌های این مراکز جبران شود. اولین واریزی ما درهمان ابتدای شیوع بیماری و به میزان مبلغ سرانه سی هزارتومان بود در دومین واریزی سرانه ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر پرداخت شد در این مرحله نیز برای هر نفر سرانه ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

نفریه خاطرنشان کرد: در این مرحله در مراکز توانبخشی برای حدود ۴۸ هزار نفر و مراکز حوزه اجتماعی برای حدود ۱۲ هزار نفر این سرانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه مقداری اقلام به صورت متمرکز در اختیار مراکز آلوده قرار گرفته است، یادآور شد: این کمک‌های نقدی برای همه مراکز شبانه‌روزی و نگهداری در سراسر کشور پرداخت شده است.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن درگیری هستیم این است که به مراکز ما سهمیه‌ای خاصی تعلق نمی‌گیرد و همانطور که مردم این اقلام بهداشتی را از بازار تهیه می‌کنند مراکز ما نیز از بازار آزاد تهیه می‌کنند البته مواردی مانند پالس اکسی‌متر و تب‌سنج به صورت متمرکز تهیه و به مراکز تحویل داده شده است.

نفریه درباره واریز کمک‌های نقدی در زمان‌های دیگر برای مراکز شبانه‌روزی و نگهداری بهزیستی گفت: با توجه به اینکه در اوایل پاییز با پیک آنفولانزا نیز مواجه هستیم بنابراین مراکز را مورد رصد قرار داده و با توجه به شرایط قطعا کمک‌هایی پرداخت شود.

وی همچنین درباره نظارت بر این مراکز گفت: قطعا علاوه بر کارگروه نظارت بر مراکز که در این ایام فعال شده است بازرسی‌ها از طریق فضای مجازی نیز انجام می‌شود.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی درباره پرسنل این مراکز گفت: در یک مرحله سرانه ۵۰۰ هزار تومان برای حدود ۱۵ هزار نفر در مراکز غیردولتی به صورت کمک و هدیه  پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز