خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

تامین دارو جزو اولویت اول کشور قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۴۳

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز با همه‌ی مشکلاتی که در تامین ارز داروی مورد نیاز کشور داریم، اما تامین دارو جزو اولویت اول کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن اشاره به تلاش تیم پزشکی کشور در زمان شیوع کرونا گفت: پزشکان کاری کردند که ما فقط در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم، در زمان دفاع مقدس هم در سختی و فشار بسیار زیادی قرار گرفته بودیم، اما آنها داوطلبانه رفتند و از جان خودشان گذشتند تا ایران و جامعه ایرانی محفوظ بماند و همین موضوع در تاریخ ایران برای کادر پزشکی ثبت شد.

وی بیان کرد: کرونا موضوعی است که آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متعددی دارد و از سوی دیگر باید در برابر افرادی که اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با این شرایط ندارند با زبان مناسب صحبت کرد. از جمله مهمترین اتفاقی که این روزها می‌افتد، موضوع کنکور است که دیدیم در جامعه اختلاف نظرهای وسیعی به وجود آمد ولی در هر حال سرنوشت بیش از یک میلیون جوان باید در کشور رقم بخورد و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

جهانگیری گفت: این اختلاف نظرها از روسای سه قوه تا درون نهاد خانواده ها وجود داشت اما مجموعه باید بتواند طوری رفتار کند که به همه اطمینان دهد که این کار در نهایت ملاحظات انجام خواهد شد اما می دانیم که این کار بسیار دشوار است، اما از این موضوع دشوارتر مسئله ماه محرم است که از فردا شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: ماه محرم برای تمام شیعیان مسئله مهمی است و همه می خواهند در این ایام عزاداری خودشان را داشته باشند و کسی نمی‌تواند این ارادت را از مردم جدا کند و فقط می گوییم که امسال شکل برگزاری این مراسم تغییر کرده است و کسی با این موضوع که باعث انسجام ملت ایران می شود مخالفتی ندارد و فقط امسال فرم برگزاری مراسم ها عوض می‌شود.

جهانگیری اظهار کرد: شاید در این زمینه صحبت مسئولین سیاسی برای مردم خیلی حجت نباشد و صحبت‌های مسئولین بهداشت تعیین کننده است، لذا از مسئولین می خواهیم در این طور موارد به کمک وزارتخانه بیایند، مثل همین شعاری که مردم در پیش گرفتند که هر خانه یک حسینیه  باشد و در خانه عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح نشان داد که آثارش بسیار مهم و مفید بود و در شهرهای دور از مرکز هم خوشبختانه بیمارستان تشکیل و مجهز شد.

جهانگیری در ادامه بیان کرد: یکی از مسائلی که هیچ وقت از دلم خارج نمی شود مربوط به روزهای اول کرونا است که کادر درمان ما برای مداوا می خواستند وارد بیمارستان شوند اما از امکانات حفاظتی و شخصی برخوردار نبودند، امروز هم با همه مشکلاتی که در تامین ارز داروی مورد نیاز کشور داریم اما تامین دارو جزو اولویت اول کشور قرار دارد و در جلساتی که با مسئولین کشور داریم لیست داروها و کالاهای مورد نیاز و اساسی را کنترل می کنیم.

وی گفت: تامین ارز کار بسیار سختی است و تمام کشورهایی که در این شرایط پول ایران را در حساب خود بلوکه کردند باید پاسخگو باشند.

جهانگیری در پایان گفت: ما آماده هستیم تا واکسن آنفولانزا و کرونا در هر جای دنیا که بود را تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز