خبرگزاری کار ایران

کرونا فرصت‌های زیادی در امر آموزش ایجاد کرده‌است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۰۵

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان آموزش در کشور از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است گفت: کرونا این فرصت را ایجاد کرده است که بتوانیم از ساعات درسی مدارس بکاهیم و به کیفیت بخشی آموزش بیاندیشیم.

به گزارش ایلنا، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد.

دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه مهمترین پروژه آموزش و پرورش پروژه مهر است که چند ویژگی دارد اظهار کرد: اولین ویژگی پروژه مهر این است که  عظیم ترین فعالیت ها در دل این پروژه قرار دارد.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش با کیفیت می خواهیم باید پروژه مهر با کیفیت داشته باشیم و مهمترین سنجه توفیقات مدیریتی در تحقق اهداف پروژه مهر نهفته است.

وی تصریح کرد: پروژه مهر پروسه ای است که درطی سال ادامه دارد و از مهر شروع شده و تا مهر آینده ادامه دارد و این پروژه  مهمترین تجلی گاه جامعه پذیری و اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه نظام جامع برنامه ریزی از ستاد تا کف مدرسه باید تسری پیدا کند گفت: به دلیل شرایط کرونا، بازگشایی مدارس متفاوت ترین نوع بازگشایی است و لذا نیاز به آمادگی بیشتری دارد.

حسینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه در این ایام برنامه ریزی موثر برای شروع سال تحصیلی است افزود: در سال جدید تحصیلی و با توجه به شرایط کرونا باید نظام برنامه ریزی، پسا برنامه ریزی مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باید برای حالت های قرمز، زرد و سفید برنامه ریزی کامل انجام شود و برای تغییر شرایط سریع از هر یک حالت ها آمادگی کامل داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه کرونا تهدید بزرگی برای سلامت بشر است اما باید از این تهدید، فرصت بوجود آورد اظهار کرد: کرونا بهترین فرصت برای تغییرات بنیادین در نظام آموزشی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی افزود: الزام به استفاده  فناوری اطلاعات در آموزش و درگیر شدن خانواده ها با امر آموزش دانش آموزان از جمله فرصت های است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.

حسینی با بیان اینکه زمان آموزش در کشور از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است افزود: کرونا این فرصت را ایجاد کرده است که بتوانیم از ساعات درسی مدارس بکاهیم و به کیفیت بخشی آموزش بیاندیشیم.

وی افزود:  افزایش اختیارات مدارس متمرکز زدایی، رسیدن به عدالت آموزشی، تردد امواج به جای تردد افراد، افزایش بهره وری و سرعت، دقت و جامعیت در آموزش از جمله فرصت هایی است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.

حسینی با تقدیر از فعالیت های خوب استان خراسان رضوی در پروژه مهر گفت: ثبت نام ‌۹۳ درصدی دانش آموزان استان خراسان رضوی و توزیع ۹۸ درصدی کتب درسی از فعالیت های ارزنده این استان در ایام بازگشایی مدارس است.

وی افزود: تاکنون ۶۵ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان رضوی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند و ۳۸ درصد نیز ارزیابی اولیه شده اند.

حسینی تصریح کرد: آمار نوبت گیری و ارزیابی برنامه سنجش استان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا از میانگین کشوری پایین تر است که نیاز به برنامه ریزی و اهتمام جدی دارد.

معاون وزیر استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یکی از شیوه های آموزش در ایام کرونا دانست و اظهار کرد:  در استان خراسان رضوی ۸۰ درصد معلمان، ۹۹ درصد مدارس و ۵۷ درصد دانش آموزان عضو شبکه شاد شده اند و باید برای دانش آموزانی که دسترسی به این شبکه ندارند از طریق روش های جایگزین برنامه ریزی شود.

معاون وزیر با بیان اینکه استان خراسان رضوی پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است افزود: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است که ۶ مدرسه از این تعداد در استان خراسان رضوی قرار دارد و با مشارکت خیرین این مدارس ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز