خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

امکانات ستاد اربعین در اختیار هیئات قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۲۶

رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به ستاد اربعین اعلام شده است تا امکانات خود را که در ایام اربعین استفاده می‌کردند مانند موکت و داربست در اختیار هیئات قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری، رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه چندین موضوع مطرح شد اول اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی قرار شد همه دستگاه‌ها و نهادها  برنامه یکساله برای هم زیستی با کرونا را تهیه کنند ما نیز در برنامه امروز شیوه نامه این برنامه را مطرح کردیم و قرار شد همه سازمان ها براساس این چارچوبی که در نظر گرفته شده نسبت به تهیه برنامه یکساله شان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بعد از ارائه برنامه توسط سازمانها به کمیته امنیتی اجتماعی این برنامه ها برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می شود. اساس این است که همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه یکساله را به صورت دقیق ارایه کنند که هم امنیت کارکنان و هم امنیت مراجعه کنندگان تامین شود همچنین براساس ضمانت‌های اجرایی بتوانیم بر این برنامه ها نظارت کنیم و برخورد قانونی صورت بگیرد تا از تصمیمات جزیره ای جلوگیری شود.

رییس کمیته امنیتی انتظامی اجتماعی درباره تولید ماسک گفت: در نهایت تصویب شد تا بین بسیج و وزارت صمت توافقنامه تنظیم شود و بر اساس آن بسیج مدیریت تولید و توزیع ماسک را برعهده بگیرد تا بتوانیم هم از نظر قیمت و هم کیفیت تولید ماسک را در کشور مدیریت کنیم.بسیج اعلام آمادگی کرده است و چون استفاده از ماسک الزامی شده است بتوانیم ماسک با قیمت مناسب را تولید کنیم گرچه در حال حاضر براساس اعلام وزارت صمت روزانه بین ده تا یازده میلیون ماسک تولید می شود.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم ادامه داد: از دیگر موضوعات این جلسه نظارت بر اجرای پروتکل های عزاداری در ماه محرم بود بعد از بررسیهای صورت گرفته تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل و پروتکل ها در این ایام شد و از هیئات مذهبی و علما و مداحان درخواست می‌کنیم تا دقت لازم را در این زمینه داشته باشند تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.

ذوالفقاری تصریح کرد: مقرر شد مراسم در فضای روباز برگزار شود همه دستگاه ها آمادگی دارند تا امکانات و مناطقی را که در اختیار دارند برای هیئت‌های عزاداری قرار دهند تا هم مراسم عزاداری برگزار شود و هم به لحاظ بیماری سلامت مردم با مشکل مواجه نشود.

وی تصریح کرد: به ستاد اربعین نیز اعلام شده است تا امکانات خود را که در ایام اربعین استفاده می کردند مانند موکت و داربست در اختیار هیئات قرار دهند. همچنین مناطقی که مربوط به وزارت ورزش و جوانان است در اختیار هیئات قرار می گیرد.

وی درباره توزیع نذری گفت: در خصوص نذورات قرار شد تا جایی که امکان دارد به صورت  مواد خام غذایی توزیع شود. اگر در شرایط نیز نذری پخت شود به صورت پخت بیرون بر باشد و شیوه توزیع باید باعث تجمع نشود.

ذوالفقاری درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: روز گذشته جلسه ای در در این خصوص برگزار شد وضعیت بیماری در آخرین اطلاعاتی که ما داریم در عراق روند رو به افزایش داشته است. شرایط برگزاری مراسم اربعین بستگی به روند بیماری دارد هم وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و هم وزارت بهداشت عراق در ارتباط با مسئله بیماری نقطه نظرات جدی دارند ما به وزارت امور خارجه و سفارتمان در عراق اعلام کردیم پس از ایام محرم بررسی های لازم را انجام داده  و نتیجه را به ما اعلام کنند و ما بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم البته اقداماتی در صورت عدم اجرای راهپیمایی اربعین در دستور کار داریم از جمله اینکه تعدادی از موکبداران ما به عنوان پیک سلامت  در ایام اربعین در این منطقه حضور داشته باشند. اما در حال حاضر تصمیم قطعی گرفته نشده و منوط به شرایط پیش رو است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: گزارشاتی که وزارت بهداشت ارائه کرده است همچنان فشار بر کادر درمان به ویژه پرستاران بالاست در این خصوص پیشنهاداتی برای تقویت وزارت بهداشت و کادر درمان و افزایش انگیزه برای نیروهای  این حوزه تهیه شده است و به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهادات در صورت تصویب ابلاغ و رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز