خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

جانمان را برای تامین امنیت می‌دهیم/ تشدید اقدامات مقابله‌ای پلیس با اراذل و اوباش

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۱۹

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه جانمان را برای تامین و خفظ امنیت می دهیم، گفت: پلیس در مسیر رشد و تعالی است و این پیشرفت ها باعث دلگرمی و امیدواری مردم می باشد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین اشتری" در آیین گرامی داشت روز "خبرنگار"  اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و بر ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و شهدای خبرنگار به ویژه شهید "صارمی" درود و رحمت می فرستیم و برای مقام معظم رهبری "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با تبریک روز خبرنگار، افزود: همچنین این روز را به خبرنگاران عزیز، اصحاب رسانه، تلاش گران عرصه اطلاع رسانی به ویژه همکاران خوبم در معاونت اجتماعی ناجا و خبرگزاری پلیس تبریک عرض می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام هستیم و پیشاپیش فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش را تسلیت عرض می کنم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نیروی انتظامی یک سازمان و نهاد "منحصر به فرد" است و به جهت گستردگی و تنوع ماموریت ها به صورت مستمر با مردم ارتباط داریم؛ هر شخصی در طول روز به نوعی با نیروی انتظامی سروکار دارد و خدماتی دریافت می کند.

سردار اشتری یادآور شد: بحمدالله سازمان عظیم نیروی انتظامی طی ۴۰ سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و با مروری بر عملکرد پلیس پس از انقلاب اسلامی می توان دریافت که اقدامات مطلوبی توسط نیروی انتظامی صورت گرفته و افتخار ما این است که در طول این سال ها با جان و دل برای تامین امنیت و نظم کشور تلاش و به این مهم افتخار می کنیم.

شهدای ناجا جان خود را برای امنیت تقدیم می کنند

وی با اشاره به نقش آفرینی نیروهای پلیس در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: نیروی انتظامی در مسیر تامین نظم و امنیت بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس، جان عزیز خود را برای کشور فدا کرده اند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه دفاع از نظم و امنیت کشور ماموریت اصلی نیروی انتظامی است و باید بگویم دفاع همچنان در ناجا باقی است و ادامه دارد، گفت: پلیس همیشه و در همه حال مشغول انجام وظیفه، ماموریت و دفاع از نظم و امنیت است، به طوری که ۵ هزار شهید نیروی انتظامی از ۱۳ هزار شهیدی که ناجا تقدیم نظام و انقلاب کرده است پس از انقلاب و در مسیر تامین نظم و امنیت کشور بوده است.

فرمانده ناجا با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: در ماموریت های مرزی و صیانت از مرزهای کشور، مقابله با اشرار، قاچاقچیان، تروریست ها و همه مخلان نظم و امنیتی که به دنبال تعدی به حقوق مردم هستند تا پای جان پیش می رویم و در این مسیر،  شهدایی نیز تقدیم نظام و انقلاب کرده ایم.

سردار اشتری با اشاره به وجود ۲۰ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰ آزاده در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: برای تامین نظم و امنیت به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و با وجود خطراتی که در مسیر ماموریت ها داریم جانمان را برای حفظ امنیت می دهیم.  

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به فعالیت و ماموریت های پلیس های تخصصی، بیان کرد: از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها، جاده های کشور و نقطه به نقطه از این آب و خاک به صورت شبانه روزی فعالیت داریم؛ در بسیاری از کشورها ماموریت مرزبانی برای ارتش یا وزارت دفاع آن کشور تعریف شده است یا در برخی از کشورها فعالیت راهنمایی و رانندگی جزی از زیرمجموعه شهرداری، وزارت کشور یا استانداری می باشد، در کشورهایی شاهدیم که فعالیت های فضای مجازی در رصد سازمان های غیرمرتبط با پلیس است .

خدمات دهی به مردم را فرصت و توفیق می دانیم

وی اضافه کرد: اما مطابق مقایسه ای تطبیقی صورت گرفته باید بگویم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تنوع و گستردگی ماموریت دارد و این مهم را یک فرصت ، مزیت و توفیق می دانیم و باعث قدرت ، قوت و اقتدار پلیس است.

سردار اشتری تاکید کرد: شایسته است مجموعه ای که با این حجم از گستردگی و تنوع ماموریتی در حال خدمت به مردم است، عملکرد، ماموریت، ایثارگری و فداکاری هایش به درستی به مردم انعکاس یابد و در کنار این مهم با بهره مندی از بسترهای رسانه ای زمینه پیشگیری از جرم و آگاه سازی عمومی را فراهم آوریم.

اصحاب رسانه؛ یار و یاور پلیس

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امروز در جمع فرهیختگان ، مدیران و اصحاب رسانه هستیم که دوشادوش نیروی انتظامی و حتی پیشگام تر از آنان در حال خدمت رسانی به مردم هستند و امیدواریم که اصحاب رسانه را که مانند یار و یاورو همکاران خود می دانیم چون همیشه در کنار ما باشند و ضمن انعکاس اقدامات و عملکرد پلیس به مردم، برای اطلاع رسانی صحیح به ویژه پیشگیری از جرم و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

لزوم تلاش برای ارتقای آگاهی عمومی

سردار اشتری مطرح کرد: اگر امروز بتوانیم به جوانان عزیز، فرزندان این مرز و بوم و آحاد جامعه آموزش های لازم را به گونه ای ارائه کنیم که دچار مشکل نشوند و آسیب های اجتماعی نتواند بر آنان و جامعه مسلط شود به معنای واقعی کلمه "خدمت" کرده ایم.

وی با بیان اینکه متاسفانه دامنه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: ما این قدرت و توان را در کنار مردم فرهیخته داریم که به اهداف مطلوبمان برسیم و اجازه جولان به هنجارشکنان ، قانون شکنان و کسانی که در صدد آسیب به نظم و امنیت این آب و خاک هستند، ندهیم و چه کاری زیباتر از تلاش برای نظم و امنیت مردم و جامعه است.

در کنار هم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که آسیب های اجتماعی کاهش و آگاه سازی عمومی افزایش یابد و در چنین جامعه ای آرامش داشته باشیم کما اینکه بنده به عنوان کسی که در موضوع امنیت  عمومی مسئولیت بر عهده دارد باید بگویم به رغم وجود مشکلاتی، یک کشور امن و با ثبات داریم.

خبرنگاران پل ارتباطی ناجا و مردم

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه پل ارتباطی ناجا و مردم هستند، ادامه داد: اگر اخبار و ماموریت های پلیس به موقع ، خوب، درست و دقیق و با امانت داری منعکس شود نتایج و دستاوردهای مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

تلاش مان را روزافزون می کنیم

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه های مختلف حرفه ای کار می کند، ادامه داد: پلیس امروز در مسیر رشد و تعالی است و گام های بلندی را برای پیشرفت برداشته است البته به این نقطه قانع نیستیم و معتقدیم که تلاش هایمان باید روزافزون باشد.

سردار اشتری با تقدیر از زحمات و اقدامات سردار "احمد نوریان"؛ معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا ادامه داد: ان شاء الله در فرصتی مغتنم سردار "نوریان" این فضاو امکان را فراهم آورند که اصحاب رسانه و خبرنگاران از نزدیک دستاوردهای پلیس های تخصصی اعم از آگاهی، پیشگیری، مرزبانی، دانشگاه علوم انتظامی امین و ... را از نزدیک ببینند، چرا که پیشرفت های پلیس باعث امیدواری مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیشرفت های پلیس باعث افتخار همه ما و نتیجه زحمات ۴۰ ساله است، ادامه داد: در طی این سال ها نیروی انتظامی پیشرفت کرده و به بلوغ رسیده؛ مردم با دیدن پیشرفت های پلیس به آرامش می رسند و دلگرم می شوند؛ بهترین هدیه ما به مردم امنیت و آرامش است.

تشدید اقدامات مقابله ای با اراذل و اوباش

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: یکی از اقداماتی که طی ایام اخیر در دستور کار قرار داده ایم، تشدید اقدامات مقابله ای با مخلان نظم و امنیت به ویژه اراذل و اوباشی است که به حقوق مردم تعدی می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به انتشار کلیپ هایی در فضای مجازی که عده ای اوباش به حقوق مردم تعدی می کنند، ادامه داد: هر چند بروز و ظهور چنین حوادث و اتفاقاتی نیازمند بررسی کارشناسی است اما باید بگویم نیروی انتظامی با راه اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت، مقابله با این افراد قانون شکن را تشدید کرده است.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم اراذل و اوباش و قانون شکنان عرض اندام و به حقوق مردم تعدی کنند و حتما با قدرت با این  افراد برخورد می کنیم.

سردار اشتری بیان کرد: گروه های مشخص، آموزش دیده و با اشراف اطلاعاتی را برای مقابله با اراذل و اوباش در نظر گرفته ایم به گونه ای که این افراد "برق آسا" دستگیر می شوند و چه بسا در یک شب و طی عملیاتی ده ها نفر از اوباش را دستگیر و ابهت آنان را در هم شکسته و اقتدار پلیس را نشان داده ایم.

اقدامات پلیس به جامعه منعکس شود

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: چنین اقداماتی باید به مردم به خوبی منعکس شود تا مردم دلگرم تر و اوباش و قانون شکنان دچار هراس شوند؛ انعکاس  رسانه ای ماموریت های اقتداری پلیس برای احساس امنیت در جامعه موثر است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: نباید اجازه دهیم برخی افراد و اوباش با تحرکات خود موجب هراس در جامعه شوند و توسط معاندان اخبار به گونه ای وارونه و خلاف واقع  منعکس شود که گویی امنیت خدشه دار شده است، در اینجا اعلام می کنم که پلیس با اقتدار در مقابل هر اوباشی ظاهر می شود.

تقدیر از کارکنان مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: از همه عزیزانی که برای برگزاری این آیین زحمت کشیده به ویژه از سردار " احمد نوریان" ؛ معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا، سردار"ابراهیم کریمی"؛ جانشین معاون اجتماعی ناجا ، همکاران خوبم در این معاونت و به ویژه در خبرگزاری پلیس و مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا تشکر و قدردانی می کنم.

وی گفت: ان شاء الله خدمتگزار خوب و صدیقی برای مردم و سربازی ولایی برای مقام معظم رهبری باشیم.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار "حسین اشتری" ؛ فرمانده نیروی انتظامی، سردار "احمد نوریان" گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه کرد.

همچنین "محمد خدادی"؛ معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد و " قلی زاده"؛ مدیر عامل خبرگزاری تسنیم سخنرانی کردند.

تقدیر از جانشین معاون اجتماعی ناجا و رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات

شایان ذکر است، در این مراسم از سردار "ابراهیم کریمی"؛ جانشین معاون اجتماعی ناجا، سرهنگ "سید احمد خسروی"؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا و برخی از مدیران رسانه ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز