خبرگزاری کار ایران

تولید محتواهای ورزشی از طریق شبکه شاد برای افزایش تحرک دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۰۶

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های این وزارتخانه در راستای توجه به شادابی و سلامت دانش‌آموزان را ساخت اماکن ورزشی در مدارس دانست و گفت: باید مانند فراگیری خواندن و نوشتن به تحرک فیزیکی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش توجه کنیم.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در سفر به استان کرمانشاه جهت بررسی آمادگی آغاز سال تحصیلی؛ در مراسم افتتاح زمین چمن دبیرستان «حمزه سیدالشهدا» در محله فرهنگیان فاز ۲شهر کرمانشاه افزود: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن ۳۳هزار دبیر تخصصی ورزشی پتانسیل فراوانی برای آموزش ورزشی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف دارد که باید با احداث مجموعه‌های ورزشی در داخل مدارس از این نیروی عظیم به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

وی ساخت اماکن ورزشی در داخل مدارس را باعث کاهش هزینه‌های زمان و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و بهره‌گیری بیشتر از تخصص مربیان ورزشی عنوان کرد و گفت: باید در جایی سرمایه‌گذاری ورزشی کرد که مخاطب باشد یعنی در مدارس که به آسانی دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان حضور دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه به طرح غربالگری سلامت دانش‌آموزان سنجش وزن و چاقی آنان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به ویژه در ایام کرونا بسیار مهم است و آموزش و پرورش در تلاش است با تولید محتواهای ورزشی از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد، والدین و دانش‌آموزان را به داشتن تحرک و توجه به سلامت وادار کند.

حمیدی، دانش‌آموزان را سرمایه‌های آینده و اصلی کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح‌هایی مانند المپیاد ورزشی، کانون‌های ورزشی، ورزش صبحگاهی و طرح چابک درصدد فراهم کردن زمینه‌های شادابی و نشاط و سلامت دانش‌آموزان است.

نماینده گروه صنعتی مدلل نیز در این مراسم گفت: گروه صنعتی مدلل در راستای مسوُولیت اجتماعی‌اش، سال گذشته تعهد کرد در مدت ۶ماه ۱۵زمین چمن در مدارس و شهرک حاشیه‌نشین کرمانشاه با اعتبار ۹میلیارد تومان به بهره‌برداری برساند.

شهریار گراوندی در ادامه با اشاره با افزایش قیمت مصالح، تورم و گرانی‌های ابتدای سال جاری، افزود: گروه صنعتی مدلل در مدت چهار ماه با عتبار۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان این طرح‌ها را با امکانات لازم از جمله سرویس حمام، دستشویی و رخت‌کن به بهره‌برداری رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز