خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

سیره زندگی مرحوم ابوترابی آموزه کامل تبدیل تهدیدها به فرصت است

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۲۸

رییس سازمان زندان‌ها در مراسم تکریم و معارفه مدیردفتر پژوهش‌های اسلامی سازمان زندان‌ها اظهار داشت: سیره زندگی مرحوم ابوترابی آموزه کامل تبدیل تهدیدها به فرصت است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر پژوهش های اسلامی سازمان زندان ها اظهار داشت: مرحوم ابوترابی و سیره زندگی آن بزرگوار آموزه کامل تبدیل تهدیدها به فرصت است و این هنر مردان انقلاب است.

وی گفت: توسعه اجرای طرح زندگی در زندان با حضور طلاب جهادی وعلاقمند و با علمداری مرحوم ابوترابی آثار مثبت فراوانی خواهد داشت؛ از جمله ایجاد رفاقت و پیگیری مشکلات مددجویان وزندانیان.

حاج محمدی گفت: توصیه ام به رفقای طلبه این است که اگرمی خواهید تبلیغ در زندان را تجربه کنید، بیاد مرحوم ابو ترابی این حرکت را آغاز نمایید.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعتقاد داشت"میزان فرصتی که دربحران هاست درخود فرصت ها نیست" آن شهید عزیز با این بیان حجت را بر ما تمام کرده است.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه به اهمیت فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی در امر زندانبانی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب زندان ها را جولانگاهی برای استفاده ابزاری و تبلیغاتی به قصد ضربه زدن به چهره نظام می خواهند لذا عملکرد ما در زندان ها و بهره گیری از آموزه ها و منابع اصیل دینی کمک می کند ضمن ارائه الگوی انسانی از زندانبانی، فرصت هرگونه سوء استفاده را از آنان بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: از نگاه ایشان نقش زندانبان نقش طبیب هست اگر زندان های ما موفق به این امر یعنی اصلاح و تربیت زندانیان و فراهم نمودن زمینه بازگشت سالم آنان به جامعه نشوند عملاً فلسفه زندانبانی در نظام اسلامی محقق نشده است.

عضو شورای عالی قضایی کشور گفت: این ماموریت و مسئولیت خطیر بر عهده ماست و انشاالله با کمک اهل بیت علیهم السلام بتوانیم ضمن موفقیت در امر زندانبانی به محضر مقام معظم رهبری بشارت دهیم که خواسته هایشان محقق شده است.

رئیس سازمان زندان ها در پایان خواستار حرکت علمی و جهادی دفتر پژوهش های اسلامی و تعریف سرفصل های آموزشی لازم برای تحقق اهداف زندانبانی اسلامی شد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور رئیس سازمان زندان ها و جمعی از مدیران، دادستان قم و تعدادی از علماء و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا حسینی به عنوان مدیر دفتر پژوهش های اسلامی سازمان زندان ها منصوب شد.

وی طی سخنانی اظهار داشت: انشااله با کمک علمای حوزه و محققان و پژوهشگران این مرکز به عنوان قلب تپنده در حوزه مطالعات و پژوهش های اسلامی و فقهی مربوط به جرم و مجازات خواهد بود.

در این مراسم از خدمات بیست ساله حجت الاسلام حسینی رئیس سابق این مرکز قدردانی بعمل آمد.

شایان ذکر است دفتر پژوهش های اسلامی سازمان زندان ها در سال ۱۳۷۹ و با هدف تدوین متون آموزشی پژوهشی، آموزش روحانیون و اعزام مبلغ به زندان‌های سراسر کشور تاسیس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز