خبرگزاری کار ایران

غفاری خبر داد:

برگزاری آئین‌های عزاداری دانشگاهیان مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۷۲

​غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارت که آستانه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، گفت: آئین های عزاداری دانشگاهیان مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه غلامرضا غفاری با یادآوری فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: نهضت عاشورا پیوند وثیقی با امر به معروف و نهی از منکر داشت و به نوعی ترویج خوبی ‌ها و پرهیز از منکرات و بدیها تلقی می شود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر افزود: طبعاً با شرایط جدید و اوضاع و احوال امروز جامعه نمی توان از کلیشه های سابق در این خصوص بهره برد و لازم است با توجه به شرایط امروز جامعه و دانشگاه در این خصوص بازنگری هایی انجام شده و به تناسب شرایط موجود بازطراحی لازم برای احیای این فریضه الهی صورت پذیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت علوم با اشاره به هماهنگی موضوعات مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر با موضوع حکمرانی مطلوب که امروزه در دنیا مطرح می باشد به پیگیری ها و اقدامات انجام شده در حوزه مسؤولیت اجتماعی دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی در حوزه دانشجویی در قالب توانمندسازی، مهارت افزایی، مشارکت در فعالیت های سازنده، حضور در رویدادها و رخداد های ارزشی که دانشجویان را به سوی کنشگری و رفتارهای مطلوب سوق می دهد پیگیری می شود که می توان این اقدامات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی نمود.

غفاری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، خواستار برگزاری باشکوه نمازهای جماعت و مراسم عزاداری توسط دانشگاهیان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

در این جلسه نظرپور، معاون اداری مالی و مدیریت منابع، دکتر پالیزبان، رئیس مرکز حراست، رحمانی، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده، عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی، مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و جعفرپور، رئیس بسیج اساتید حضور داشتند و به تبادل نظر پیرامون عملکرد سالیانه شورا و اقدامات لازم در خصوص هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

همچنین در پایان جلسه احکام اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر توسط ریاست شورا به ایشان اعطاء شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز