خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور:

۴ برابر شدن تماس‌ها با اورژانس در ایام کرونا/ همکارانمان هنوز نتوانستند به مرخصی بروند

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۶۰

رئیس سازمان اورژانس کشور از ۴ برابر شدن تماس‌ها با اورژانس در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در مورد وضعیت این سازمان در ایام کرونا گفت: سازمان اورژانس کشور از شروع کرونا به صورت حرفه‌ای و دقیق وارد عملیات شد و چون برنامه ریزی دقیقی داشتیم، آمادگی ما مناسب بود و از همان ابتدا دچار شتاب زدگی نشدیم.

وی ادامه داد: انتقال دانشجویان چینی توسط ارژانس انجام شد و قرنطینه موفق آمیزی را صورت دادیم که همه‌ی این دانشجویان را به آغوش خانواده تحویل دادیم.

کولیوند گفت: ارائه فوریت‌های پزشکی برای بیمارانی که درگیر کرونا شدند، توسط تیم عملیات ما انجام شد و با توجه به ماهیت کار ما که خدمات پزشکی است این تیم را تشکیل دادیم و به صورت مستمر آموزش‌ها و امکاناتی را در اختیار نیروها ارائه می‌دادیم.

وی افزود: آنچه در کرونا با آن مواجه شدیم، افزایش تماس‌ها بود به طوری که ۴ برابر شد و ما به همین دلیل خیلی سریع طبقه همکف اورژانس را به مکان پاسخگویی سوالات تلفنی اختصاص دادیم. همچنین۱۰۰ درصد انتقال بیماران توسط سازمان اورژانس انجام می‌شود و ارسال تجهیزات و لوازم به دانشگاه علوم پزشگی قم، گیلان، شهید بهشتی تهران و چند جای دیگر را داشتیم که با کیفیت انجام شد.

وی در پایان اظهار داشت: شاید همین الان برخی از مردم که بیماری‌های غیرکرونایی دارند به پزشک مراجعه نکنند ولی خدمات ما به افراد غیر کرونایی کاهش پیدا نکرده است و در بحران کرونا سعی ما این بود به بقیه سازمان‌ها کمک کنیم و هنوز بعد ۶ ماه همکاران ما سخت مشغول کار هستند و به مرخصی نرفتند.

کولیوند ادامه داد: تحریم‌ها شامل حال ما هم شده، اما برنامه ریزی که از قبل انجام شد نیاز اصلی را مرتفع کرد و خدمات را با سرعت بهتر انجام می‌دهیم و نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر خدمات ارائه می‌دهیم و در سازمان بهداشت جهانی الان در گروه الف دنیا قرار داریم که با اورژانس کشورهای فرانسه و آلمان مقایسه می‌شویم.

۷۵ درصد افراد کرونایی با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند

وی در مورد استفاده از بالگرد در سازمان اورژانس، گفت: قطعا اگر شرایط جوی اجازه دهد برای موارد اورژانسی بالگرد داده می‌شود ولی در توسعه اورژانس هوایی فاز اول ۴۵ بالگرد، فاز دوم ۵۵ بالگرد و فاز بعدی ۷۵ فروند است که قصد داریم امسال ۳ فروند اضافه کنیم و چند ارگان‌ و دو شرکت خصوصی هم به ما کمک می‌کنند و ۶۵ درصد بیماران با بالگرد مستقیم به بیمارستان و اتاق عمل منتقل شدند.

کولیوند گفت: تا الان بخاطر نبود تخت کسی پشت در بیمارستان نمانده و ۷۵ درصد افراد کرونایی با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. سناریوهای مختلف برای فصول مختلف در نظر داریم تا به درستی در این شرایط پیش بریم چون هر کجا با برنامه بودیم شتاب زدگی نداشتیم.

وی اضافه کرد: همچنان مزاحم تلفنی داریم و نمی‌دانم چرا تمام نمی‌شود، البته خیلی از هموطنان در این مورد به ما کمک می کنند اما واقعا در این شرایط سخت که همکاران با تمام توان مشغول کار هستند حق نیست که مزاحم تلفنی داشته باشیم، گرچه بقیه دستگاه‌های قضایی تلاش‌هایی در این زمینه می‌کنند اما در نهایت مردم باید به ما کمک کنند و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تلفن‌های ما مزاحمت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز