خبرگزاری کار ایران

رییس اداره محیط زیست تهران:

بیشترین سهم شکایات محیط زیستی مربوط به 4 منطقه تهران است

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۱۴

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به ضرورت بررسی شکایت‌های محیط زیستی، گفت: براساس بررسی بعمل آمده از شکایت های محیط زیستی واصله چهار ماهه ابتدای سال جاری، بیشترین شکایت ثبت شده مربوط به مناطق ۳ ،۱۸، ۱۹ و ۲۱ تهران بوده است.

به گزارش ایلنا، فاطمه برنا با بیان اینکه طبق بررسی آمارها در این رابطه، آلودگی های هوا و صوت بیشترین سهم در میزان آلودگی مناطق ۲۲ گانه تهران را به خود اختصاص داده است، افزود: پسماند، ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر موضوعات مورد شکایت شهروندان در طی این مدت بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مشاغل و صنوف مزاحم مانند آبکاری ها به عنوان یکی دیگر از عوامل آلوده کننده محیط زیست تهران محسوب می شوند و ساماندهی آنها بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: از این رو مکاتباتی با شرکت ساماندهی مشاغل شهر برای حل معضل ناشی از فعالیت این واحدها انجام گرفته است.

برنا خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط و همچنین نقش موثر  بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در این امور به نتیجه مطلوب و مدنظر برسیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در بررسی های انجام شده برای تعدادی از واحدهای آلاینده اخطاریه زیست محیطی صادر شد، گفت: پس از پایان مهلت مندرج در اخطاریه  و در صورت عدم رفع آلودگی با پیگیری های حقوقی با واحد متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برنا همچنین تصریح کرد: در پاره ای از شکایات همچون نشت فاضلاب و آلودگی آب نیز پس از بررسی اولیه توسط کارشناسان محیط زیست، موضوع برای اقدام قانونی به شرکت آب و فاضلاب اعلام و پیگیری لازم انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز