خبرگزاری کار ایران

استقرار ۷ هزار بازرس بهداشت محیط در مکان‌های برگزاری آزمون سراسری

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۲۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت از استقرار ۷ هزار بازرس بهداشت محیط از مکان‌های برگزاری آزمون سراسری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری که درباره برگزاری آزمون سراسری با حضور رییس سازمان سنجش برگزار شد،‌ گفت: برای همه ارکان دولت و مجلس اولویت اول سلامت داوطلبان است، از همین‌رو پروتکل‌های سختی را به سراسر کشور برای برگزاری این آزمون ابلاغ کردیم و نوید این را می‌دهیم که یک آزمون سالم از نظر جسمی روحی و روانی و با کمک روسای دانشگاه‌های علوم و علوم پزشکی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به سن داوطلبان فاصله از ۱.۲ به ۱.۸ تبدیل شده است. یکی از مهمترین موضوعات برای برگزاری این مراسم تهویه مناسب سالن ‌ها است از همین‌رو ۷ هزار نفر از همکاران ما در بهداشت محیط با توجه به اینکه آزمون در ۴ روز برگزار می‌شود از محل برگزاری امتحانات قبل، حین و بعد از برگزاری نظارت می‌کنند. همچنین هر سالن بعد از هر امتحان ضدعفونی می‌شود. داشتن ماسک نیز برای داوطلبان الزامی است و داوطلبان باید ماسک داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه داوطلبان باید در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند تا ما بتوانیم افرادی که دارای علائم هستند را شناسایی کنیم و در یک محیط جداگانه برای آنها امکان برگزاری آزمون را در نظر بگیریم. در هر ۳۹۲ شهرستانی که آزمون در آنها برگزار می‌شود امکان  این وجود دارد، داوطلبی که دچار علائم و بیماری است در بیمارستان آزمون بدهد.

رییسی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید، ارتباط مستقیم بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و خواهش می‌کنم تجمعات را کمتر کنیم و کسی همراه داوطلب نباشد و حداکثر یک نفر همراه داوطلب باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز