خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود/ آماری از دانشجویان مبتلا به کرونا نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۶۶

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و به جز دروس کارگاهی و آزمایشگاهی هیچ کلاس دیگری نداریم و مابقی کلاس‌ها مجازی است.

«احمد حیدری» سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری واحدهای عملی دانشگاه آزاد اسلامی که موجب نگرانی برخی از دانشجویان شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه آزاد و همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با تصمیم‌ ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: هر تصمیمی که برای برگزاری کلاس‌ها در هر دانشگاهی باشد، ابتدا باید از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز اخذ شود. از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار و عملا کلاس‌های درس تعطیل شدند، از این رو دانشجویانی که واحد عملی گرفته بودند نتوانستند واحدهای عملی را بگذرانند.

حیدری اضافه کرد: با مجوزی که ستاد ملی مقابله با کرونا کشور در خرداد ۹۹ صادر کرد، عنوان شد که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌هایشان را به صورت حضوری ادامه دهند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی  درباره تقلیل جمعیت دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها گفت: بر اساس همین مجوزی که ستاد ملی مقابله با کرونا صادر کرد؛ کلاس‌های عملی دانشجویانی که در ترم قبل واحد عملی گرفته بودند در فصل تابستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، اما با این تفاوت که اگر در ترم‌های عادی هر ۱۵ نفر یک گروه می‌شدند و در کارگاه و آزمایشگاه فعالیت‌شان را ادامه می‌دادند، اکنون به گروه‌های سه الی پنج نفره تقسیم شده‌اند.

وی تاکید کرد: به تعبیر دیگر در هر شیفت کاری آزمایشگاهی سه الی پنج دانشجو با رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی حضور پیدا می‌کنند و کلاس‌های عملی شان را که در ترم قبل گرفته بودند،‌ می‌گذارنند.

حیدری خاطر نشان کرد: این مساله البته برای دانشگاه هزینه‌بردار هم هست، زیرا کلاس‌هایی که با تعداد ۱۵ نفر برگزار می‌شد، حالا باید طی چندین جلسه برای سه الی ۵ نفر برگزار شود تا این گونه تمام دانشجویان واحدهای عملی‌شان بگذرانند، اما با توجه به اینکه باید به آموزش دانشجویان رسیدگی وپروتکل‌ها رعایت شود، دانشگاه این میزان هزینه را پذیرفته و نظارت کافی بر رویه انجام پروتکل‌ها نیز انجام می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در این باره یک ابلاغیه خیلی مفصل به واحدهای دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شد مبنی بر اینکه واحدهای استانی ملزم به رعایت تمام پروتکل‌ها هستند. به عنوان مثال در این ابلاغیه که به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ارسال شده، قیده شده است که فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس باید به درستی انجام شود.

حیدری با بیان اینکه اکنون صرفا کلاس‌های عملی برگزار می‌شود، گفت: در دانشگاه آزاد به جز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها هیچ کلاس دیگری نداریم و مابقی کلاس‌ها مجازی است،‌ ضمن اینکه کلاس‌های ترم تابستان همگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانشجویان و اساتید مبتلا به کرونا ویروس دارید؟ گفت: خیر، در این زمینه آماری نداریم، زیرا کلاسی تشکیل نمی‌شود که بررسی در خصوص دانشجویان صورت بگیرد و آنهایی هم که ترم تابستانی نگرفتند، فعلا تا ترم بعدی ارتباطی با دانشگاه ندارند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کلاس‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شوند، گفت: تعدادی از واحدهای ما در سراسر کشور هستند که دانشجویان آنها دروس عملی و کارگاهی دارند و آنها را می‌گذرانند. همه رشته‌های مهندسی، رشته‌های شیمی، فیزیک‌، زیست شناسی و ... واحد آزمایشگاهی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز