خبرگزاری کار ایران

رسولی:

تخلف آشکاری در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۴۹

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره‌ها و ردیف بودجه سال ۱۳۹۷ وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورا و در بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران، گفت: غرض از ارائه گزارش تفریغ بودجه استحضار اعضای شورا و مردم تهران از بازخورد نحوه اجرای تبصره‎های بودجه مصوب است. 

وی ادامه داد: دو نتیجه از این گزارش قابل برداشت و در واقع هدف است، نخست اینکه اگر گزارش حسابرس معتمد و مورد انتخاب اعضای شورا حاوی بندهای منعکس کننده تخلفات موثر در انضباط مالی شهرداری بود، قطعا در کمیسیون برنامه و بودجه، مانند سال ۱۳۹۳ تکلیف می‎کردیم که این تخلف برای رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع داده شود. اما چنین بندی دیده نشده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: دوم اینکه اعضای شورا از گزارش حسابرس منتخب و مورد اعتماد خود، استفاده کرده و فرایند تدوین بودجه را در شهرداری و شورا مستمرا بهسازی و آسیب‎ شناسی کنیم که تعداد این بندها کاهش پیدا کند.

رسولی افزود: این دو هدف به نظرم مهم است؛ همانگونه که در گزارش ملاحظه می‎کنید، ۱۹ بند مدیریتی متوجه شهرداری است. کمیسیون برنامه و بودجه موظف است از تک ‎تک این بندها گزارش تهیه کرده و به اطلاع شورا برساند.  

وی ادامه داد:  کمیسیون برنامه و بودجه شورا حسابرسان مختلفی بر اساس ضوابط بودجه و با توجه به حجم بالای کار در شهرداری انتخاب کرده است. گزارش امروز مربوط به مسئول حسابرسی ستاد شهرداری است و این درحالیست که ۷۰ درصد عملکرد شهرداری در سازمان‎ها و شرکت‎هاست. آنچه اعضای شورای شهر از گزارش ارائه شده انتظار دارند در گزارش تلفیق حاصل می‎شود. 

براساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در پایان رسولی پیشنهاد کرد: از آنجایی که تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره ها و ردیف بودجه سال ۱۳۹۷ وجود ندارد، اعضا به گزارش تفریغ سال ۹۷ رای مثبت دهند. در این گزارش یک بند تکلیف مدیریتی برای اعضای شورا و ۱۹ بند آن متوجه شهرداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز