خبرگزاری کار ایران

تصویب مشروط گزارش تفریغ بودجه ۹۷/گزارش نیازمند اصلاحات عملکردی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۷۲

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران خواستار تصویب گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۷ شهرداری تهران از سوی اعضای شورای شهر شد و گفت: با توجه به اینکه این گزارش بارها میان شهرداری، حسابرس و کمیسیون برنامه و بودجه رفت و برگشت داشته و بازگشت مجدد آن هیچ کمکی به افزایش جزییات نمی‌کند، آنچه که برای بهبود اینگونه گزارش‌ها نیاز داریم اصلاحات عملکردی در سیستم حسابداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهاره آروین در جریان دویست‌ و سی ‌و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران در موافقت با تصویب گزارش گفت: زمانی می توانیم گزارش تفریغ را به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانیم که در آن ابهاماتی وجود داشته باشد اما این گزارش بارها بین شهرداری تهران، حسابرس و کمیسیون رفت و برگشت داشته است. 

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: مساله اصلی بودجه ما این است که براساس عملکرد مقداری تعیین نشده و به همین دلیل حسابرسی را نمی توان متناسب با آن انجام داد. دوستان در شهرداری نوعی از حسابداری را استفاده می کنند که متناسب با یک سری از قوانین و ضوابط نیست و همین باعث اعتراض حسابرس می شود.

وی افزود: اگر گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ را بازگشت دهیم جزییات بیشتری به آن اضافه نمی‌شود و تنها زمان بیشتری از دست می‌دهیم. اینکه در جلسه حاضر از شهرداری توضیح می‌خواهیم برای این است که متوجه ضعف‌های موجود شویم و بتوانیم با مصوبات مناسب اصلاحات عملکردی انجام دهیم.

آروین تاکید کرد: ما باید با توجه به توضیحاتی که از دوستان شهرداری می‌شنویم چند تکلیف برای اصلاحات عملکردی مشخص کنیم تا در زمان مناسب آنها را به تصویب برسانیم. 

درنهایت گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۷ شهرداری تهران به صورت مشروط با  رای موافق ۱۱ نفر از ۱۴ نفر از حاضران به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز