خبرگزاری کار ایران

تذکر به هیات رئیسه شورا در خصوص تاخیر در بررسی طرح اصلاح آیین نامه نامگذاری و تغییرنام معابر

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۵۸

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص تاخیر در بررسی طرح اصلاح آیین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران به هیات رئیسه شورای شهر تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در صحن شورای چهارم در نامگذاری ها معبر مهمی را به اسم ابوترابی، جبار پیش بینی کرده بودیم. کارهای نامگذاری تمام شده بود که خانواده او پیغام دادند این تغییر نام دارد هویت یک منطقه شناخته را به هم می ریزد و حاضر نیستیم این اتفاق انجام شود. 

او ادامه داد: خیابان ری را نیز می خواستند به نام آقایی فلسفی بگذارند که خانواده ایشان هم گفتند ری جای باسابقه تاریخی است و این کار را نکنید؛ من از همینجا استفاده می کنم و تذکری به هیات رئیسه می دهم. 

مسجدجامعی با اشاره به جلسه ای که با شورایاری ها داشتند گفت: دیروز جلسه ای با شورایاران داشتیم و در آنجا در مطلبی گفتند در شورای شهرچهارم در جلسات متعدد از شورایاری ها برای تغییر نام معابر و خیابان ها استفاده می شد اما در تغییر نام خیلی از خیابان ها هیچ نظری از ما گرفته نشد و این موجب نارضایتی اهالی است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: در همین راستا تذکری که می خواستم به دوستان هیات رئیسه دهم؛ در برج هشت، ده نفر از اعضای شورا، متنی را نوشتند و خواهش کردند این موارد مطرح شود و اصلاحاتی صورت گیرد. از آن زمان تاکنون ۹ ماه می گذرد. براساس آیین نامه زمان بررسی طرح ها و لوایح در کمیسیون ها یک ماه است. الان نه ماه می گذرد و این درخواست به حق ده نفر از اعضای شورا مسکوت مانده است. 

هاشمی در میانه صحبت های مسجدجامعی در پاسخ به او گفت: آیا طرح بود؟ این را همیشه مطرح کردید و در هیات رئیسه جلسه گذاشتیم و آقای حق شناس آمدند و توضیح دادند. 

مسجدجامعی گفت: به پیوست طرح اصلاح آیین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران با قید یک فوریت به تاریخ ۲۸/۸/۹۸ تقدیم شده و آقایان میلانی، میرلوحی، حبیب زاده، نظری، سالاری، بنده و خانم ها نوری، امانی و آروین آن را امضا کردیم. 

او ادامه داد: کمیسیون اعلام کرد ما طرح را دادیم و به کمیسیون برگشت خورد دوباره در ابتدای سال آن را مطرح کردیم. این کمترین حق و حقوق یک نفر است که راجع به محله اش نظر بدهد. ۹ ماه گذشت و شورا تمام شد، کی می خواهید این کار را انجام دهید؟

هاشمی در واکنش به صحبت های مسجدجامعی گفت: تا جایی که یادم هست بعد از نامه ای که دادید، درحضور شما و آقای حق شناس و در حضور هیات رئیسه جلسه ای گذاشته شد. آقای حق شناس مفصل صحبت کردند و شما استدلال می کردید که چگونه اتفاق افتد و آقای حق شناس می گفتند لازم نیست و آنجاهایی که لازم باشد مشورت می گیریم. 

مسجدجامعی در پاسخ گفت: این را اعلام کردم چرا که سیرقانونی دارد و شورایاران می گویند دستاوردهای این شورا کجاست؟ از طرفی به نظر این ده نفر این یک حق است که به حداقل حقوق شهروندی احترام بگذاریم و در تغیر نام یک محله باسابقه از آنها استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز