خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام محرم/ صدور مجوز برگزاری مراسم در فضای باز به مدت دو ساعت

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۴۵۸

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه توضیحاتی درباره برگزاری مراسم محرم در بقاع متبرکه ارائه کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم در بقاع متبرکه گفت: طبق هماهنگی با ستاد کرونا در فضای باز بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت دو ساعت اجازه برگزاری مراسم داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه جایگاه‌هایی ایجاد شده است و از هیئات مذهبی که خودشان در فضای بسته عزاداری می‌کردند، دعوت شده است تا در این مکان‌ها به مدت ۳۰ دقیقه حضور پیدا کرده و عزاداری کنند. با این نوبت‌بندی که صورت گرفته است، تلاش کردیم تا از ازدحام در فضای باز امام‌زادگان و بقاع متبرکه جلوگیری شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کارگاه‌های تولید ماسک در امام‌زادگان و بقاع متبرکه تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک در سراسر کشور در بقاع متبرکه فعال هستند و قرار است در این ایام بیشتر این تولیدات را در اختیار زائرانی قرار دهند که برای عزاداری به صحن امام‌زادگان می‌آیند.

حجت‌الاسلام نوروزپور درباره نذورات در ایام محرم نیز گفت: بیشتر تلاش کرده‌ایم که نذورات و موقوفات را به سمت تهیه بسته‌های ارزاق و توزیع در بین نیازمندان و افرادی ببریم که در این ایام دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. البته از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۴ الی ۵ بار این بسته‌های غذایی تهیه و در بین نیازمندان و افرادی که مشاغل شان در این ایام آسیب دیده توزیع شده است.

وی ادامه داد: البته برخی از نذورات که قابل تبدیل به بسته‌های ارزاق نیستند را با رعایت کامل بهداشت در آشپزخانه‌های بقاع متبرکه تهیه شده و به صورت بیرون‌بر در حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع می‌شود. در صورت توزیع در بقاع نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که از ازدحام جلوگیری شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که آیا مراسم محرم در همه شهرها و استان‌‌های قرمز و زرد برگزار می‌شود، گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری در ایام محرم در تمامی شهرها با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز