خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران:

آزادی ۸۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران با همکاری بنیاد مستضعفان

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۳۰۲

مدیرکل زندانهای استان تهران گفت: پیرو تفاهمنامه بنیاد مستضعفان و سازمان زندان‌ها ۸۸ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تهران آزاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب مدیرکل زندانهای استان تهران با تقدیر از تلاش های مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان تهران اظهار داشت: پیرو تفاهمنامه ای که بین بنیاد مستضعفان و سازمان زندان ها منعقد شده بود و با کمک های نیکوکاران که با تاسی از سیره علوی به یاری نیازمندان می شتابند، در دهه ولایت بین اعیاد قربان تا غدیر، زمینه آزادی ۸۸نفر زندانی بدهکار فراهم شد که طی امروز و فردا آزاد خواهند شد.

مدیر کل زندان های استان تهران تصریح نمود: یکی از نقاط قوت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید.

او تاکید کرد: برخی از افراد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه با شکایت شاکی راهی زندان می شوند و علاوه بر تبعاتی مانند از دست دادن شغل، زندگی خانواده و فرزندان آنها نیز از نظر مالی و روحی تحت الشعاع قرار می گیرد.

حیات الغیب ادامه داد: پیرو تفاهمنامه ای که بین بنیاد مستضعفان و سازمان زندان ها منعقد شده بود، زمینه آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد فراهم شده، نزد خانواده خویش بازمی گردند.

او همچنین گفت: بدهی این ۸۸ نفر در مجموع ۵۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری مددکاران ستاد دیه و زندان ها، بخشی از این بدهی با پذیرش اعسار توسط قضات کاهش یافت، شکات نیز قسمتی از طلبشان را بخشیدند و مابقی توسط کمک های نیکوکاران و نمایندگی ستاد دیه به میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بنیاد مستضعفان به میزان ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تامین گردید تا طی امروز و فردا آزاد شوند.

مدیر کل زندان های استان تهران در پایان گفت: زندانیان نیازمند دیگری نیز منتظر کمک های مردم نوعدوست هستند، تلاش مسئولان ستاد دیه هم به صورت مستمر ادامه دارد.

این خبر می افزاید: شماره کارتهای  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ نزد بانک ملی و ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۹۵۵۱۹ نزد بانک تجارت  آماده دریافت هدایای نیکوکارانی است که در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا، به فکر کمک به دیگران و آزادی زندانیان نیازمند و بدهکار هستند.  همچنین شماره تماس ۸۸۸۶۱۸۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان تهران آماده پاسخگویی به سوالات می باشد و در صورت تمایل نیکوکاران می توانند اطلاعات لازم را کسب نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز