خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

هر واکسن کرونای آکسفورد ۱۲۰ دلار پیش فروش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۹۲

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: آکسفورد هر واکسن کرونا را ۱۲۰ دلار پیش فروش می‌کند، در حالی که تاثیر آن کم تر از سه ماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار ضمن تشکر از آنها در آگاهی رسانی درباره شیوع کرونا، گفت: بحث کرونا نیاز به همدلی در جامعه دارد و شرایط بسیار پیچیده است و باید بدانیم که به زودی هم امکان کنترل بیماری وجود نخواهد داشت، بنابراین ما باید با همدلی این شرایط را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: این درد مشترک جدا درمان نمی‌شود و اگر عزم ملی و مسوولیت اجتماعی احساس نشود این پیک دوم دوباره اتفاق می‌افتد. باید برای کنترل یک مقررات خاصی وجود داشته باشد که بر اساس آن رفتار شود، به این موضوع حساس باشیم که هر کدام از این افراد که هر روز فوت می‌شوند، یک جانی هستند که از بین می رود.

وی گفت: در حال حاضر وزارت خانه تمهیداتی انجام داده تا رزیدنت‌های سال آخری را هر چه سریع‌تر وارد کار کند، هر سال ۳هزار رزیدنت خارج می‌شود و برای امسال در تلاش هستیم تا با کمبود مواجه نشویم.

ظفرقندی در ادامه افزود: آکسفورد هر واکسن را ۱۲۰ دلار پیش فروش می‌کند، این راهم در نظر بگیرید که تاثیر آن کم تر از سه ماه خواهد بود، در این شرایط وظیفه‌‌ی خبرنگار آگاهی رسانی و هشدار است.

وی افزود: انتطار اول این است که مردم را آموزش دهیم و آگاهی رسانی انجام دهیم و انتظار دوم این است که این وقایع را ثبت کنیم، چون حتی در خیلی شرایط بیش‌تر از زمان جنگ فداکاری می‌شود که اصلا ثبت هم نمی شود.

ظفرقندی در رابطه با توقیف روزنامه جهان صنعت، گفت: اعتقاد دارم در یک شرایط خاص نباید هر مطلبی را منعکس کرد، در هر حال ما نمی‌توانیم مطالبی را مطرح کنیم که موج‌هایی را ایجاد کند و ظرفیت‌ها و برنامه ریزی‌ها را به هم بزند و بنظر من هم منطقی است که ظرفیت‌ها را در نظر بگیریم.

وی افزود: در حوزه‌های بیمارستانی و درمانی حفاظت‌های کادر درمان به خوبی انجام می‌شود، اما اینها صد در صد نیست چون یک متخصص باید در روز همه‌ی بیماران کرونایی را ویزیت کند و شاید شب هم به خانه برود و بقیه را مبتلا کند.

ظفرقندی گفت: یکی از مشکلات این بیماری ناآشنا بودن آن است و مثلا اوایل برای ماسک تاکیدی وجود نداشت اما الان تاکید قطعی برای استفاده می‌شود، همچون داروهای متعدد که در دنیا معرفی شد و بعد رد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز