خبرگزاری کار ایران

سبد خودمان را برای خرید واکسن گذاشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۱۶۶

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های داخلی برای ساخت واکسن، گفت: ما سبد خود را برای خرید واکسن در مجمع بین المللی سازمان بهداشت گذاشته‌ایم تا اگر این واکسن زودتر در جهان عرضه شد ما برای شهروندان مان تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در نشست به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، گفت: کوبید ۱۹ زندگی جدیدی را به ما تحمیل میکند یکی از آنها این است که دیگر روی صورت افراد و حتی خبرنگارها را به صورت حضوری نمی بینیم. خبرنگارها از ابتدای شروع کرونا در کنار مدافعان سلامت حضور داشتند و باید توجه کنیم که یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در کشورها و جامعه‌ها رسانه‌های پویا هستند که برای اعتلای توسعه یافتگی کشور تلاش می‌کنند.

نمکی در مورد ساخت واکسن ادامه داد: حرف های بسیاری در مورد ساخت واکسن کرونا در جهان زده می‌شود اما هنوز نتیجه قابل قبولی مشاهده نشده است. این ویروس پیچیدگی های بسیار زیادی دارد در نتیجه ساخت این واکسن هم دارای پیچیدگی‌هایی خواهد بود بنابراین مواردی همچون اینکه چه زمانی واکسن وارد بازار می‌شود و ایمنی آن در چه میزانی است همچنان مورد تردید همه قرار دارد، اما ما سبد خود را برای خرید واکسن در مجمع بین المللی سازمان بهداشت گذاشته‌ایم تا اگر این واکسن در جهان عرضه شد ما برای شهروندان ما تهیه کنیم، اما برای اینکه از دنیا عقب نمانیم با شرکت های دانش بنیان موسسه رازی و پاستور شروع به ساخت واکسن کردیم واکسن کرونا ایران تست ها را پاس کرده و به زودی وارد ارزیابی بالینی می شویم.

پیگیر شهید محسوب کردن خبرنگارها هستیم

وزیر بهداشت ادامه داد: اهالی رسانه در کنار کادر درمان در خط مقدم بودن و حتماً موضوع شهید محسوب کردن خبرنگارهایی که بر اثر کرونا فوت شدند را دنبال می‌کنم و حتماً مکاتباتی را خدمت مقام معظم رهبری منتقل خواهیم کرد.

تصمیم گیری برای کنکور ۲۴ ساعت زمان برد

نمکی گفت: ما تصمیم گرفتیم پروتکل‌های برگزاری کنکور را نسبت به کنکور کارشناسی ارشد و دکترا استخر کنیم که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کرده‌اند در این شرایط نیاز به وقت بیشتری برای پیدا کردن فضای مناسب کنکور هستیم که ما هم گفتیم در این شرایط باید موضوع در ستاد ملی مطرح شود چون خانواده‌ها و داوطلب‌ها بسیار مضطرب شده بودند، بعد از جلسه نتیجه گیری کردیم که می‌توان فضای مناسب را در همین زمان کوتاه در نظر گرفت و کل ماجرا در کمتر از ۲۴ ساعت زمان برد.

شرمنده‌ی همکاران پرستار، پزشک و... هستیم

وی ادامه داد: ما شرمنده همکاران کادر درمان مان از پرستار و پزشک و غیره هستیم که عاشقانه در حال خدمت هستند و واقعاً با پول چیزی جبران نمی‌شود و باید با تقدیر و تشکر به این ایثار پاسخ داد هر چند که باید مسائل مالی را هم برای این عزیزان به حداقل برسانیم، در حال حاضر در بخش کار آن ها متوسط کشوری بدهی حدود هفت‌ماه را داریم که ممکن است در شهری دو ماه و در شهر دیگر ۱۲ ماه باشد و در حال پرداخت ۳ ماه دیگر هستیم تا متوسط معوقات به ۳ ماه برسد تا بتوانیم پرداختی‌های جدید را به روز کنیم.

نمکی ادامه داد: در حال حاضر هم ۱۳ هزار نیروی جدید را جذب می‌کنیم که تعداد عمده آنها پزشک، پرستار، کادر بهداشتی و نیروهای مورد نیاز هستند. زمانی که من وزیر شدم ۱۸ تا ۲۴ ماه کارانه این افراد به تعویق افتاده بود و جزء اولین کارهایی که انجام دادم این بود که معوقات را به هفت الی هشت ماه رساندم و اضافه کار را از کارانه جدا کردم یعنی اضافه کارها پرداخت شد.

وی در پایان گفت: حدود ۳۰ درصد از یک میلیارد یورو که به وزارت بهداشت تعلق دارد را دریافت کردیم که بخشی از آن در رابطه با کاهش درآمدهای بیمارستان در ماجرای کرونا صرف شد اما بخش دیگر برای تجهیزات پزشکی و دارو استفاده شد و بخش دیگر برای زیرساخت‌های مثل تخت آی سیو دستگاه‌های تنفسی استفاده شد بعد از آن دیگر دریافتی جدیدی از این اعتبار را نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز