خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تاکید بر مساعدت دانشگاه‌ها با تحصیل دانشجویان در شهرهای خوشان/ در صورت تداوم شرایط فعلی امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۱۵

‌ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، ادامه یابد امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نیست.

«علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سناریو‌هایی که فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اعلام کرده است،‌ گفت: چندی پیش یک بخشنامه برای دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال کردیم و طی این بخشنامه درخواست شده، دانشجویانی که در شهر خودشان ساکن هستند در همان شهر بمانند و دانشگاه‌ها نیز در تحصیل آنها مساعدت کنند. البته اینکه دانشجویان در شهر خودشان بمانند، باید با تایید و موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی وزارت علوم اعلام شد، ۹۰ درصد آموزش‌ها در ترم آینده به صورت مجازی است، اما برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری در دانشگاه‌ها چقدر محتمل است؟ گفت: با توجه به این موج بیماری کرونا ویروس این موضوع اصلا قابل پیش بینی نیست. در هر صورت ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

خاکی صدیق در ادامه، برگزاری کلاس‌های حضوری آن هم با وجود شرایط فعلی را ناممکن قلمداد کرد و گفت: ‌ اگر شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، ادامه یابد امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نیست و در هر صورت وضعیت قابل پیش بینی نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تمهیدات برای برگزاری برخی از کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌‎ها انجام شده است، گفت: دانشگاه‌های ما تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده‌اند، یعنی هر کدام از دانشگاه‌ها برای اینکه بخشی از کلاس‌هایشان را بتوانند حضوری برگزار کنند، ‌تمهیداتی را در نظر گرفتند تا همان تعداد کلاس حضوری هم با امنیت برگزار شود.

وی تصریح کرد: ممکن است تصمیمات و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه‌های مختلف نیز با هم فرق داشته باشد، اما در کل حضور دانشجویان در کلاس باید مطابق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و همه چیز به نظر آنها بستگی دارد.

خاکی صدیق درباره به تعویق افتادن شروع ترم دانشجویان جدیدالورد در سال تحصیلی آینده گفت: اگر آنها در اواسط ترم به دانشگاه‌ها معرفی شوند، پذیرش آنها به ترم بعد موکول خواهد شد. در واقع اگر به علت تاخیرهایی که در برگزاری کنکور شاهد بودیم،‌با تاخیر پذیرش شوند کلاس‌ها و پذیرش این دانشجویان جدید نیز با تاخیر همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز