خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد:

انهدام ۲ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۸۸۸

رییس پلیس تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ تن مواد مخور در طرح ظفر ۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح ظفر پنج که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز نقش خبرنگاران در ارتقای احساس امنیت در کشور بی بدیل است، اظهار داشت: امروز پلیس در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر تمام ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ادامه سلسله طرح‌های پلیس تهران برای برخورد با مجرمین و قاقچیان مواد مخدر گفت: در طرح ظفر پنج دو تن و ۲۲۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد؛ در این طرح رشد کشف مواد صنعتی روند صعودی دارد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ایجاد وابستگی و تخریب در مواد مخدر صنعتی بسیار زیاد است که این موضوع نگران کننده و هشدار است؛ در این طرح سه باند بزرگ مواد مخدر متلاشی و ۲۵ قاچاقچی بزرگ و عمده دستگیر شدند.

وی گفت: در این طرح ۹۲۳ خرده فروش مواد مخدر در سطح تهران دستگیر و تحویل مراجعه قضایی شد؛ همچنین ۱۲ مرکز توزیع مواد مخدر پلمب شد.

سردار رحیمی گفت: دو هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهر تهران جمع‌آوری و تحویل مراکز بازپروی شد.

وی گفت: ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده ۲۱ میلیارد تومان بوده است؛ در این طرح بالغ بر ۴۲۰ انواع و اقلام مواد مخدر کشف شده است.

وی گفت: شش هزار ظرفیت خالی در کمپ‌ها ماده ۱۵ و ۱۶ در تهران وجود دارد اما به بهانه کرونا از پذیرش معتادین متجاهر خودداری می‌‌کنند.

سردار رحیمی افزود: ۷۰ درصد از این معتادین متجاهر در دیگر جرایم از جمله سرقت شرکت دارند.

سردار رحیمی با بیان اینکه برای جمع‌آوری معتادین متجاهر نیاز به عزم و ارده جدی وجود دارد، گفت: اما امروز بیماری کرونا بهانه شده و معتادین متجاهر پذیرش نمی‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین هزینه باید برای ساخت و ساز، باز پروری و حرفه‌آموزی معتادان متجاهر فعلی باشد، گفت: امروز شیوه نامه تست‌های کرونا به غربالگری پذیرش معتادین متجاهر اضافه شده است.

وی گفت: امروز اکثر مواد مخدر گلی که تولید می‌شود تراریخته است و میزان تخریب این مواد بسیار بالا است.

سردتر رحیمی درباره درگیری در منطقه سعادت آباد گفت: همه کسانی که در سعادت‌آباد با هم درگیری داشتند دستگیر شدند؛ دستگیر شدگان دارای سوابق متعددی در حوزه مواد مخدر از جمله قاچاق شیشه هستند و با پول قاچاق مواد مخدر نمایشگاه‌ راه‌اندازی کردند.

وی ادامه داد: درگیری به دلیل مسائل احلاقی بوده است؛ به زودی تمامی دستگیر شدگان در منظر عموم مردم چرخانده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز