خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری در بازارهای آنلاین با موضوع " فروش غلات دام و طیور"

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۶۷۵

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از دستگیری متهمان فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین با موضوع "فروش غلات ،دام و طیور" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ " مصطفی نوروزی " اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا یکی از استان های شمالی کشور مبنی بر "کلاهبرداری در بازارهای آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور " موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مجرمان با تهیه فاکتورها و بارنامه های جعلی و ارسال به قربانیان اعتماد آنها را جلب کرده و پس از اخذ مبالغ حاصل از کلاهبرداری ، با استفاده از خرید طلا اقدام به خروج وجوه از چرخه بانکداری می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا ، دو نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد قابل توجهی فاکتورهای فروش جعلی، گوشی تلفن همراه، سیم کارت، کارت ملی و کارت بانکی افراد مختلف بدست آمد .

سرهنگ نوروزی ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را بالغ بر 18.6 میلیارد ریال برشمرد و در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی های جعلی به منظور فریب شهروندان در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می کنند، حتما قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب های معرفی شده نکنند.

به گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا  از عموم هموطنان خواست : در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی  www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز