خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آموزش حضوری منوط به "اجازه ستاد ملی" و "اتمام ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نام دانش‌آموزان تا ۱۰ شهریور" است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۶۰

مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: همانطور که بهداشت و سلامت دانش آموزان اولویت دارد و همه باید به آن توجه کنیم، آموزش هم حق دانش آموزان است و باید به هر شکل ممکن این حق ادا شود.

«عباس سلطانیان» مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره احتمال برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: از یکی دوماه قبل که بحث برگزاری امتحانات در خرداد را داشتیم؛ به این فکر کردیم که سال تحصیلی جدید را با توجه به شرایط فعلی چطور باید شروع کنیم.البته آموزش و پرورش تصمیم گیرنده حضور دانش آموزان در مدرسه نیست و این مساله حتما باید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود که حکم آنها نیز نافذ است. هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا بگیرد آموزش و پرورش بر اساس آن تصمیم مدیریت خودش را در بحث بازگشایی یا عدم بازگشایی انجام می‌دهد.

مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی ما برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از  ۱۵ شهریور است. اگر ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اجازه بدهد که دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند؛‌ بر اساس پروتکل‎هایی که اعلام می‌کنند قطعا این مدیریت را آموزش و پرورش خواهد داشت.

سلطانیان گفت: اگر هم اجازه ندهند کلاس‌ها به صورت حضوری باشد، ما سناریوهایی را متناسب با شیوه‌های مختلف مثل حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدرسه داریم، ‌در هر صورت طبق هر تصمیمی که گرفته شود، برنامه هفتگی برای دانش آموزان تنظیم و آماده شده است.

مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ما امکان حضور دانش آموزان در مدرسه را نداشته باشیم، آموزش‌ها از طریق اپلیکشین شاد و آموزش‌های تلویزیونی انجام می‌شود، آنهایی هم که به این موارد دسترسی ندارند از طریق درسنامه به آنها آموزش داده می‌‎شوند.

وی با بیان اینکه آموزش حق طبیعی همه دانش آموزان است، گفت: اعتقاد داریم، همانطور که بهداشت و سلامت دانش آموزان اولویت دارد و همه باید به آن توجه کنیم، آموزش هم حق دانش آموزان است و باید به هر شکل ممکن این حق ادا شود.

مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید چقدر محتمل است؟ گفت: این را باید از ستاد ملی مقابله با کرونا سوال کرد. آموزش پرورش مثل خیلی از ارگان‌ها و وزارت خانه‌های دیگر تابع تصمیمات آنها است. ما منتظر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و مکلف به اجرای هر دستوری هستیم که آنها اعلام کنند.

سلطانیان درباره اینکه مدارس ما برای آموزش حضوری چقدر آمادگی دارند؟ گفت: اگر بنا بر این باشد که مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کنیم، طبق بخشنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش  ابلاغ کرده است، ساماندهی نیروی انسانی و ثبت نام دانش آموزان باید به گونه ای انجام شود که تا ۱۰ شهریور ماه آمادگی لازم را برای بازگشایی داشته باشیم.

مدیر کل متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تمام فرآیندها و مقدمات برای بازگشایی مدارس شامل نیروی انسانی، برنامه هفتگی، توزیع کتاب درسی، ثبت نام دانش آموزان و... باید تا ۱۰ شهریور تمام شود، تا اگر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه داده شد دانش آموزان در کلاس درس حضور پیدا کنند، ما از ۱۵ شهریور طبق برنامه ریزی که انجام دادیم آموزش‌هایمان را به شکل حضوری شروع کنیم. اگر هم اجازه ندادند، مانند سال گذشته آموزش‌ها را به شکل غیرحضوری و روش‌هایی که عنوان شد، پیش می‌بریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز