خبرگزاری کار ایران

افتتاح کتابخانه عمومی در مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۳۵

نخستین کتابخانه عمومی مترو در تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه در گرو ارتقای فرهنگ مطالعه در آن جامعه است. یکی از رسالت‌های مهم سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی در کلان‌شهر تهران ترویج این فرهنگ پسندیده است؛ به همین منظور معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران طی تفاهم‌نامه‌ای تصمیم به تاسیس کتابخانه‌ عمومی در ایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر(عج) گرفتند.

در همین راستا، نخستین کتابخانه عمومی مترو که به نام حضرت ولی عصر(عج) مزین شده است، فردا چهارشنبه (۲۲ مردادماه) با حضور مسئولان در مترو میدان ولی عصر(عج) افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این کتابخانه با داشتن چهارهزار جلد کتاب همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۱ در خدمت مسافران کتاب‌خوان خواهد بود؛ کتابخانه مترو حضرت ولی عصر(عج) به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور متصل بوده و مسافران مترو می‌توانند کتاب‌های  مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و با کارت عضویت سراسری سایر کتابخانه‌ها از این کتابخانه نیز کتاب به امانت بگیرند.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران، اجرای این طرح در آینده نزدیک در ایستگاه‌های دارای استانداردهای کتابخانه عمومی ادامه خواهد یافت.

در این خبر همچنین آمده است: در ایستگاه‌ها و قطارهای مترو سایر کشورها کتابخانه‌های عمومی محدود به چند قفسه و یا ارائه کتاب به صورت مجازی از طریق اسکن QR کد در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد؛ اما این‌بار مجموعه‌ای مستقل و سازمان‌یافته با ماهیت کتابخانه عمومی در ایستگاه مترو حضرت ولی عصر(عج) راه‌اندازی می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی مترو ولی عصر(عج) با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا فردا (چهارشنبه، ۲۲ مرداد) ساعت ۱۹ در محل ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر(عج) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز