خبرگزاری کار ایران

تذکر درباره توقیف روزنامه جهان صنعت در صحن شورا

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۳۸

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره توقیف روزنامه جهان صنعت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به توقیف رونامه جهان صنعت گفت: خبر مانند همیشه تلخ، گزنده و غیرقابل باور بود؛ "روزنامه جهان صنعت توقیف شد"

او ادامه داد: مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش را داد و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب دو تن از اعضای خود به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیئت علمی و اپیدومولوژیست توقیف شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: محتوای این مصاحبه رویکری انتقادی به عملکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از گسترش و اشاعه ویروس کرونا داشت، موضوعی که بارها توسط کارشناسان و دلسوزان نگرانِ سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده این وزارتخانه و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند.

حق شناس گفت: حتی در شورای شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شده بودند، اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند و حتی توسط نهادهای غیرمرتبط نیز مورد شکایت واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. 

او افزود: رسانه ها و مطبوعات به دلایل روشن و فراوان حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند و از همین رو خبرنگاران در چنین شرایطی شایسته و مستحق این گونه برخورد غیرمنعطف و غیرقابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلی یک روزنامه و بیکاری ده‌ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست. اگر نقدی به این مصاحبه وارد است، می‌توان با روش علمی و اقناع افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟ از آقای رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار می‌رود نسبت به تجدیدنظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته معمول دارند.

به گزارش ایلنا، این تذکر توسط محمد جواد حق شناس، حسن خلیل آبادی، بشیر حجت نظری، الهام فخاری، ناهید خداکرمی و محمد علیخانی امضا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز