خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شهرک‌های تهران با هرج و مرج مدیریتی مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۳۳

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره‌ به هرج‌ و مرج مدیریتی در شهرک‌های شهر تهران، پیشنهاد داد تا شهردار تهران لایحه‌ای به منظور تعیین‌تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره‌ شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۵، گفت: نهادینه شدن شورایاری ها نمونه ای برای تجهیز سایر نیروهای انسانی در شهرها است. در قانون تقسیمات کشوری، سلسله مراتب روستا، شهر، بخش، شهرک و غیره را به ‎عنوان واحدهای تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته است که یکی از این سطوح شهرک ‎ها اعم از شهرک های مسکونی، صنعتی و غیره هستند.

او با بیان اینکه در قانون مربوطه، اداره این شهرک‎ها بر عهده هیئت مدیره شهرک است گفت: نوع شهرک های مسکونی در تهران که در این منطقه به شهرک های آپادانا و اکباتان اشاره شد در زمان تاسیس خارج از محدوده کاربری و خدماتی شهرداری بودند در حالی که تعدادی از آنها هم اکنون در قلب منطقه پنج قرار دارند.

رسولی در ادامه افزود: با توجه به هرج و مرج مدیریتی این شهرک‌ها، پیشنهاد می‌کنم شهردار تهران برای تعیین تکلیف و تقسیم کار بین شهرداری و هیئت مدیره این شهرک ها که عمدتا مهلت قانونی آنها گذشته یا انگیزه کافی را ندارند اما همچنان بر اساس قانون مالک مشائات این شرکتها هستند و برای حل این تعارض جدی، لایحه ای تحت عنوان تعیین تکلیف مسئولیت‌های شهرداری و هیات مدیره این شهرک ها به شورای شهر ارسال کند.

رسولی در خاتمه افزود: در بازدیدی که همراه دیگر اعضای شورا از شهرک های منطقه ۵ داشتیم لزوم تعیین تکلیف این شهرک ها مهمترین خواسته ساکنان و شورایاری های آنان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز