خبرگزاری کار ایران

بهم ریختن قواعد ساخت و ساز در منطقه ۵

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۱۱

عضو شورای شهر تهران گفت: ساخت و سازهای جدید در منطقه پنج بیش از هزار و چندصد مورد تذکر دریافت کردند که به دلیل بهم ریختگی قواعد ساخت و ساز در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۵ گفت: روستاهای زیادی در این منطقه وجود داشته که یکی از آنها کن است که از جاهای مهم تهران بوده است. این منطقه میوه تهران را از طریق باغات طرشت تامین می کرده است و سرزمین بسیار آبادی بوده است. اما روال توسعه طی ۵۰ سال اخیر رعایت نشده است. 

مسجدجامعی افزود: از سال ۴۳ تا ۵۸ شهرک آپادانا و اکباتان در این منطقه ایجاد شد که به لحاظ ساخت و ساز و شیوه های بهره برداری از منابع طبیعی بسیار به قاعده و حساب شده بودند. اما این قواعد به هم ریخت. از سال ۵۸ تا ۶۶ گسترش چشمگیر بافت مسکونی را در این منطقه شاهد بودیم و اخطاریه به بیش از هزار واحد در این منطقه محصول ساخت و سازهای جدید است که باید بر روی آن مطالعه شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ساخت و سازهای جدید بیش از هزار و چندصد مورد تذکر دریافت کردند. از طرفی از سال ۶۸ به بعد ساخت و ساز به ارتفاعات رسید. 

او با بیان اینکه کن و شهران یک راه گردشگری قدیمی هستند که در طرح های گردشگری به آنها توجه نشده است افزود:اما می شود این راه را احیا کرد. ساخت و سازها در این مکان غیراصولی و مساله دار می شود و باید به آن توجه کرد. در این منطقه چنارهای هزار ساله وجود دارد و باید به دارایی های این منطقه توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز