خبرگزاری کار ایران

غلامی:

نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت علوم در اولویت ارزیابی‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۳۳

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور اعضای این شورا در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت علوم را در اولویت ارزیابی‌ها عنوان کرد.

به گزارش  ایلنا، غلامی در این جلسه، موضوع نظارت و ارزیابی را یکی از ارکان مأموریتی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: هرچه این موضوع جدّی‌تر مورد توجه قرارگیرد بر ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی و علم و فنّاوری تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: تحقق این موضوع مستلزم همکاری همه معاونت‌های ستاد و تأمین مالی مورد نیاز مرکز نظارت و هیئت‌های نظارت استانی است که باید مورد امعان نظر جدّی قرارگیرد.

وزیر علوم، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت را در اولویت ارزیابی ها دانست و تأکید کرد: ارزیابی‌ها باید به طور مستمر و با برنامه‌ای مشخص از نهادهای مختلف آموزشی، پژوهشی و فنّاوری صورت پذیرد و نتایج آن باید به بروز تغییرات و اصلاحات واضح در آنها منجر شود.

غلامی با اشاره به تفاوت مأموریت‌ها و ساختار حقوقی مؤسسه‌هایی مانند مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فنّاوری با سایر مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی و فنّاوری، تأکید کرد: لازم است به موضوع مأموریت‌ها و ساختار حقوقی اینگونه مؤسسه‌ها که وظایفی غیر از آموزش، پژوهش و فنّاوری دارند، پرداخته و نظامی جدید برای آنها طراحی شود.

در ادامه این نشست، گزارش ارزیابی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از وضعیت «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فنّاوری» و «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام»، ارائه و پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مقرر شد نتایج این ارزیابی در اختیار حوزه‌های ذی‌ربط در وزارت علوم قرار گیرد تا برای پیگیری آنها اقدام شود.

گفتنی است «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فنّاوری» در سال ۱۳۷۰ با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و ناحیه قفقاز برای تبادل اطلاعات علمی، در شهر شیراز تأسیس شده و از سال ۱۳۸۷ نیز با تأسیس «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» بر اساس مصوبه وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، میزبان این پایگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز