خبرگزاری کار ایران

صرف بیش از هزار میلیارد تومان برای نوسازی سیستم‌های گرمایشی و تجهیز هنرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۰۹

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع آوری بخاری های نفتی از کلاس های درس گفت: اکنون فقط چهار درصد کلاس های درس ما با بخاری نفتی گرم می شود و از ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار کلاس درس به ۲۳ هزار کلاس درس رسیده است.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسفند ۹۸ مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند گفت: امسال طرح آجر به آجر برای جذب مشارکت‌های خرد مدرسه سازی در حال اجراست و یک طرح کوتاه مدت نیست.

وی افزود: استقبال خوب است و پیش بینی می‌کنیم بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومانی که هدف گذاری کرده‌ایم محقق می‌شود. جامعه هدف این طرح گسترده است و همه افراد را با هرمیزان مشارکتی دربر می‌گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: میزان جمع آوری کمک‌های خرد و هرچه تعداد مشارکت کنندگان بیشتر باشد یعنی طرح موفق‌تر است زیرا بیشتر روی افراد و فرهنگ سازی خیرجمعی متمرکز هستیم.

رخشانی مهر درباره جمع آوری بخاری‌های نفتی نیز گفت: اکنون فقط چهار درصد کلاس های درس ما با بخاری نفتی گرم می شود و از ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار کلاس درس به ۲۳ هزار کلاس درس رسیده است.

وی ادامه داد: ۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال ۹۹ اختصاص یافته که در حال تنظیم قراردادهای آن در استان‌ها هستیم. حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل به سازمان اختصاص می‌یابد و بیش از هزار میلیارد تومان برای نوسازی سیستم های گرمایشی و تجهیز هنرستان ها صرف خواهد شد.

رخشانی مهر با بیان اینکه اختصاص درآمد ثابت پایدار مانند عوارض گاز یا سیگار برای سازمان نوسازی مدارس بسیار مهم است گفت: در ردیف های متفرقه از محل عوارض سیگار، ۱۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد.

وی افزود: سال گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصد از ۲۰ درصد را برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند که اگر در شورای نگهبان محقق شود اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره ساخت مجتمع های آموزشی و اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت در ساخت این مجتمع ها گفت: یکی از اهداف زیرنظام فضا و تجهیزات سندتحول اجتناب از ساخت مدارس کوچک و حرکت به سمت مجتمع های آموزشی بزرگ است.

رخشانی مهر ادامه داد: این طرح برای ما هم جذاب است و مدیریت مجتمع های آموزشی به تعداد نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و از آن سو امکانات بهتری چون سالن ورزشی و... می توان در آن تعبیه کرد. در مجموع طرح مجتمع های آموزشی، اقتصادی تر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز