خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

دستگاه‌های متولی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پای کار بیایند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۷۱

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه طرح ناظر؛ از طرح های بسیار موثر نیروی انتظامی است، تاکید کرد: بنده از طرفداران جدی طرح ناظر هستم.

به گزارش به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین "سیدعلیرضا ادیانی" در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت:  فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت موسی بن جعفر (ع) را به محضر ملت شریف ایران اسلامی و همه دلدادگان حق، حقانیت و ارزش های والای اسلامی و انسانی تبریک عرض می کنم.

خبرنگاران؛ قشر پرتلاش، اثرگذار و تعیین کننده

وی با تبریک روز خبرنگار به اصحاب و فعالان رسانه ای افزود: بسیار خرسندم که خداوند متعال بار دیگر توفیق داد که در جمع اصحاب رسانه باشم و به سهم و نوبه خود از تلاش های این قشر پرتلاش، اثرگذار و تعیین کننده در جهت گیری افکار عمومی و آگاه سازی جامعه قدردانی کنم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: حقا و انصافا باید از جامعه خبرنگاری و اصحاب رسانه به پاس تلاش های مجاهدانه و مومنانه تشکر کنم؛ اصحاب رسانه حلقه واصل و واسطه بین حاکمیت و مردم هستند و مقام معظم رهبری "مدظله العالی" نیز در وصف خبرنگاران و زحماتشان تعابیر زیبا و معناداری دارند.

پیوند عمیق مردم و مسئولان در جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران پیوند عمیقی بین مردم و مسئولان وجود دارد، خاطر نشان کرد: قطعا یکی از مجموعه هایی که می تواند بین مردم و مسئولان نقش واصل و واسط را ایفا، مشکلات را از دل جامعه بشکافد و به سمع و نظر مسئولان برساند قشر زحمتکش و خدوم رسانه است.

شبکه های معاند فارسی زبان برای دشمنی با نظام اسلامی فعال هستند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی با همه سازوبرگ به جنگ با نظام اسلامی آمده اند، تصریح کرد: جنگ امروز دشمن با ما به مراتب از هشت سال دوران دفاع مقدس پیچیده تر است؛ دشمنان همه توان رسانه ای خود را برای ضربه به ما مهیا کرده اند و شبکه های معاند فارسی زبان برای دشمنی با نظام اسلامی و جامعه ما فعالیت می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما با جبهه ای مواجه هستیم که از امکانات فراوانی برخوردار هستند و تمام ظرفیت خود از قبیل رسانه، فضای مجازی و ... برای دشمنی با ما به کار گرفته اند و در تلاش هستند که در این جنگ نرم و فرهنگی، به ما ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به اقدامات دشمنان نظام اسلامی به ویژه شبکه های معاند رسانه ای آنان در تحریف اقدامات نظام اسلامی بیان کرد: امروز خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با تحریف دشمن هستند و نباید اجازه دهند که دشمنان با بهره برداری از امکانات و فضای رسانه ای، به اهداف شوم خود به ویژه در تحریف نظام اسلامی برسند.  

وی با بیان اینکه ارزش و اهمیت فعالیت خبرنگاران و سختی کار آنان بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: قرآن؛ کتاب مبین است و خداوند پس از معجزه قرآن به پیامبر فرمود:" کار تو ابلاغ و بیان است"، باید بگویم در چنین شرایطی شما خبرنگاران پیامبران عصرید تا بتوانید حقایق را روشن کنید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به توسعه بهره مندی از فضای مجازی عنوان کرد: به اقتضاء شرایط امروز بسیاری از مردم و کاربران از این فضا استفاده و به نوعی به آن کوچ کرده اند و دشمنان از فضاهایی این چنینی برای تخریب افکار عمومی بهره می برند، باید در مقابل حربه و توطئه دشمنان هوشیار باشیم.

مردم؛ رکن واقعی نظام اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود رهبری حکیم در جامعه اسلامی به عنوان سکان دار ادامه داد: قطعا به برکت وجود و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و پشتیبانی مردم در همه صحنه های دفاع و صیانت از نظام و ارزش های والای انقلاب، دشمنان راه به جایی نخواهند برد؛ در تمام ادوار از سال ۴۲ تا انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن تاکنون مردم در دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی در صحنه هستند و به معنای واقعی یک رکن نظام اسلامی ما مردم می باشند.

مردم ما بصیر هستند و به دشمنان اجازه موج سواری نمی دهند

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی اضافه کرد: مردم ما بصیر و ولایی هستند و نسبت به توطئه های دشمنان در هر شرایطی آگاه می باشند، بنابراین هرگز در چنین شرایطی به دشمنان اجازه موج سواری و شیطنت نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: در شرایط امروز رسالت و وظیفه سنگینی بر عهده و دوش دارید و باید هم افکار آحاد جامعه را به مسئولان منعکس کنید و هم ارتباط و پیوند میان مردم و مسئولان را تسهیل نمایید تا امکان تصمیم گیری و تصمیم سازی بهتر برای جامعه باشد.

تاکید بر انعکاس فعالیت های مجاهدانه پلیس

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های پلیس یادآور شد: انعکاس فعالیت های مجاهدانه و مومنانه نیروی انتظامی از وظایف همگی ما است؛ پلیس در همه صحنه های خدمت به مردم حاضر است و امروز در شرایطی که ویروس کرونا در تمام دنیا شیوع پیدا کرده، سبزپوشان ناجا در کنار مدافعان سلامت دل در آتش زده و برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی اضافه کرد: در چنین شرایطی که نیروهای پلیس در کنار مدافعان سلامت و سایر خدمتگزاران به مردم صحنه های زیبا خلق می کنند این شما خبرنگاران و اصحاب رسانه هستید که می توانید موضوعات اعم از تلاش ها، ایثارها و جان نفشانی ها را منعکس کنید.

وی با تاکید بر اینکه همه ما سرباز مقام معظم رهبری "مدظله العالی" هستیم، ادامه داد: در میان اقداماتمان به دنبال شأن و منزلت نیستیم، هر چند معتقدم شما اصحاب رسانه با قلمتان می توانید باعث ارتقاء شأن و منزلت پلیس در جامعه شوید؛ اگر امروز اقدامی انجام می دهیم آن را توفیق خدمت به مردم می دانیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: پلیس در همه کشورها مظهر اقتدار است و این در حالی است که پلیس در جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار توأم با رأفت و مهربانی است و فرماندهی معزز کل قوا چه تعبیر زیبایی در وصف نیروی انتظامی عنوان و سبزپوشان ناجا را "مجاهدان فی سبیل الله " نامیدند و چه افتخاری از این برای ما بالاتر است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به برگزاری رزمایش "همدلی مومنانه" در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری "مدظله العالی" خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در هر شرایطی در کنار مردم و خدمت به آنان تلاش می کند و صحنه های زیبا می آفریند که یکی از آنها برگزاری رزمایش همدلی مومنانه در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به منظور توزیع بسته های معیشتی در میان نیازمندان است و باید بگویم نیروی انتظامی در تمام صحنه های خدمت به مردم خوش می درخشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود  در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پلیس درباره اثرگذاری اجرای طرح ناظر عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم که واقعا باید به برکت وجود چنین رهبری با درایت شبانه روز خداوند را شکر کنیم که پیش از همه دستگاه های مسئول، پدیده ها و آسیب های اجتماعی را فهم و رصد می کنند و برای حل و فصل آسیب های اجتماعی به طور مداوم با حضور دستگاه های مسئول جلسه می گذارند.

وی ادامه داد: در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیروی انتظامی صرفا مسئول نیست و سایر دستگاه ها نیز متولی هستند؛ نیروی انتظامی یک دستگاه فرهنگی نیست اما ما اقدامات فرهنگی نیز انجام می دهیم به طوری که معاونت اجتماعی ناجا اقدام به برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی ( گوهرهای عفاف و حجاب و ...) کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه در این حوزه ۱۸ دستگاه اعم از وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، و ... مسئول هستند، تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی در قبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند و باید اقدام انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در هیچ کشوری سراغ نداریم که برخی هنجارهای پذیرفته شده آن جامعه را به ناهنجاری مبدل کنند و با آن افراد برخوردی صورت نگیرد؛ حجاب در جامعه ما یک حکم شرعی و ارزش پذیرفته شده است و برخورد با عده ای قلیل که کشف حجاب می کنند مطالبه آحاد مردم از پلیس است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اضافه کرد: زنان جامعه ما عفیف و حجاب مدار هستند و در این میان عده ای کمتر از نیم درصد ( ۲ دهم درصد ) از کل جمعیت ۴۰ میلیونی زنان ما هنجارشکنی می کنند که برخی از این دست اقدامات در ناآگاهی و جهل ریشه دارد و مغرضانه نیست ، هر چند برخی هم عامدانه این کارها را انجام می دهند و در خودرو کشف حجاب می کنند و روسری از سر بر می دارند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ناظر در چند مرحله دنبال می شود و در مرحله ای به کسانی که در خودرو کشف حجاب می کنند تذکر داده می شود؛ طرح ناظر برخورد محترمانه و قانونی پلیس بوده و در واقع برخورد فیزیکی نداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: پلیس ضابط قانون است اگر چه یک دستگاه فرهنگی نیست اما اقدام فرهنگی انجام می دهد.

از طرفداران جدی طرح ناظر هستم

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با تاکید بر اینکه بنده جزء طرفداران جدی طرح ناظر هستم، اعلام کرد: پلیس بر مبنای قانون باید با کسانی که ارزش های پذیرفته شده در جامعه را زیر سوال برده و نظم عمومی و هنجارهای جامعه را برهم می زنند برخورد کند؛ این طرح از طرح های موثر و خوب نیروی انتظامی است و بنده طرفدار سرسخت طرح ناظر و امنیت اخلاقی هستم.

در طرح ناظر برخورد فیزیکی نداریم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تاکید کرد: طرح ناظر در کمال احترام انجام می شود و پلیس برخورد فیزیکی به هیچ عنوان ندارد و به شکل قانونی یکی از وظایف خود را دنبال می کند، هر چند ممکن است در روند اجرای این طرح نیز اشکالاتی وجود داشته باشد که برای رفع اشکالات تلاش صورت می گیرد.  

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پلیس مبنی بر اینکه در انتصاب فرماندهان چه میزان روش و منش زندگی آنان را ملاک قرار می دهید، تاکید کرد: مقام معظم رهبری "مدظله العالی" فرمودند:" اگر تشریفات بیاید، مرگ ارزش ها را شاهدیم" ( نقل به مضمون) عنوان کرد: ساده زیستی یکی از چیزهایی است که در انقلاب ما ارزش و ارج داشته و دارد و خوشبختانه امروز در رأس نیروی انتظامی سردار "اشتری" به عنوان فرمانده ای ولایی، عنصری انقلابی و تربیت شده در خانواده ای مذهبی و ریشه دار، سکانداری می کند وطی بخشنامه ای محکم تر از بخشنامه سازمان عقیدتی سیاسی  ناجا خطاب به فرماندهان و مدیران ابلاغ و تاکید کردند که از تشریفات پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: هر چند پس از دوران سازندگی به بعد برخی از مسئولان به سمت تشریفات و تجملات رفته اما شما به عنوان خبرنگار پلیس شاهدید در نیروی انتظامی، فرمانده ناجا، بنده و ... مخالف تشریفات هستیم و در این راستا نیز ابلاغ و اقدام کرده ایم.

تشریفات را بر نمی تابم

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با تاکید بر اینکه بنده به هیچ عنوان تشریفات را بر نمی تابم، عنوان کرد: ساده زیستی رویکرد مولا و رهبرمان است و حرکت هایی درون سازمانی در راستای ترویج ساده زیستی آغاز کرده ایم، البته تا رسیدن به نقطه ایده آل که کار سختی نیز است، فاصله داریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برای برگزاری مراسم های عزاداری حسینی تصریح کرد: در برگزاری مراسم های سوگواری حسینی (ع) تابع قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و به پیروی از فرماندهی معزز کل قوا مصوبات این ستاد را قانون می دانیم، چرا که منویات رهبری را همیشه بر روی چشم می گذاریم و اطاعت امر می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی با فرماندهان ستادی و انتظامی در راستای اجرای برنامه های محرم یادآور شد: ناجا همواره در عمل به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیشگام بوده و تاکنون نیز خوب عمل کرده است؛ در درون سازمان تاکید کرده ام مراسمات عزای حسینی (ع) با شور و شعور برگزار شود و با توجه به وجود فضای باز و با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی اعم از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ماسک گذاری و سایر اقدامات پزشکی، سوگواری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز